וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה השנה: הדולר ירד מתחת ל-4 שקלים

המטבע האמריקאי מוסיף להיחלש ואיבד למעלה מאחוז מערכו. הדולר נקבע על 3.96 שקלים. הסיבה לצניחה: נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב

אחרי שירד אתמול בשיעור חד של קרוב ל-1.9% ושערו היציג נקבע על 4.017 - הוסיף גם היום הדולר להיחלש משמעותית ביותר מאחוז כבר עם פתיחת המסחר ועם סיומו נקבע על 3.96 שקלים.

מספר גורמים מביאים את השטר הירוק לרמתו הנמוכה בכל העולם: נתוני התעסוקה שפורסמו אתמול בארה"ב מציגים שיא של דורשי קצבת אבטלה, סוכנויות הדירוג שוקלות ברצינות להוריד את דירוג האשראי של אגרות חוב במשק האמריקאי, עסקים רבים במגזר הפיננסי ובמגזר הרכב בארה"ב עדיין מתקשים להרים את הראש מעל המים - ובנוסף לכל אלה, קיימת אווירה פסימית בוול סטריט בימים האחרונים סביב האפשרות של גל ירידות נוסף שימחוק את כל תחושת ה"אביב בשווקים" וההתאוששות של החודשים האחרונים.

כאן אצלנו בישראל, לעומת זאת, הירידות חריפות מביתר העולם לאור ספקולציות באשר למעורבות בנק ישראל במט"ח: הבנק המרכזי נוהג בחודשים האחרונים במדיניות מתערבת בשוק מטבע החוץ במטרה למנוע הידרדרות בערכו של הדולר אל מול השקל - זאת בגלל הנזק החד שיכולה הידרדרות כזו לגרום ליצואנים ולחברות רבות במשק. במטרה להשיג יציבות יחסית בשער הדולר - קונה בנק ישראל מדי יום חול 100 מיליון דולר ו-50 מיליון בימי שישי וערבי חג בהם מתנהל מסחר מקוצר במט"ח. באמצעות צעד זה מבקש הנגיד להגביר את הביקוש לדולר ובעצם למתן את הירידות בערכו כתוצאה מכוחות השוק.

בימים האחרונים נפוצו שמועות על כוונתו של בנק ישראל להפסיק בצעד - זאת בין היתר מאחר וקצב ההידרדרות של המטבע חריף מדי ועשוי להסב לבנק הפסדים (שכן הבנק רוכש דולרים במחיר מסויים - אך יאלץ להפסיד כסף רב כאשר יבקש למכור אותם מאוחר יותר בשער נמוך משמעותית בשל הירידה בערך המטבע בכל העולם) - בבנק ישראל מיהרו להכחיש ופירסמו אתמול הודעה מיוחדת המבהירה כי ימשיכו שם במדיניות רכישת הדולרים, אך בשוק המט"ח אצלנו מבקשים רבים מהסוחרים שלא לקחת סיכונים ומוכרים את המטבע האמריקני כשהם מביאים להחרפה במגמה השלילית בה הוא נסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully