וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דברי נתניהו על ירושלים - מכשול לשלום"

הרשות הפלסטינית הגיבה בזעם על הצהרת רה"מ, לפיה "ירושלים לעולם לא תחולק". יועצו של אבו מאזן: "הכיבוש הישראלי במזרח העיר הוא בלתי חוקי"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: נעמה דרור)

הרשות הפלסטינית מתחה הערב (חמישי) ביקורת חריפה על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם "ירושלים תמיד היתה שלנו ותמיד תהיה שלנו, ולעולם לא תחזור להיות חלוקה וחצויה". רפיק חוסייני, יועצו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר בתגובה, כי "הכיבוש הישראלי במזרח ירושלים הוא בלתי חוקי", וכי כל ניסיון ישראלי לשמור על ריבונות מלאה בעיר יהווה "מכשול משמעותי לשלום".

בעצרת לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת אמר היום נתניהו, כי "רק תחת ריבונות ישראל בירושלים המאוחדת יובטח המשך חופש הפולחן והגישה של שלוש הדתות למקומות הקדושים, ורק כך ימשיכו לחיות בבטחה בירושלים בני כל הדתות". לדבריו, "19 שנה ירושלים היתה עיר נצורה. ביוני 67' הדבר הזה השתנה לעד במקום הזה ובמקומות גבורה אחרים. אתם הלוחמים פתחתם את עניבת החנק, חיברתם את חלקי העיר יחדיו, אפשרתם לירושלים לחזור ולהתפתח כעיר חיה ותוססת".

נתניהו הוסיף, כי "שחרור ירושלים והכותל היה החיבור העמוק לשורשי ההיסטוריה היהודית. הרגשנו אז שחלומם הדורות הוגשם. בכל שנות ההיסטוריה שלנו ירושלים לא היתה מרשימה כל כך ולא היה חופש פולחן לכל הדתות. הקשר שלנו לירושלים הוא בין אלפי שנים. לא ויתרנו מעולם על בבת עינינו ירושלים. והיום אנו ממשים כמיהה עתיקת יומין זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully