וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: פינוי מאחזים - חובה של ישראל לעצמה

שר הביטחון הבהיר כי פינוי המאחז הבלתי חוקי הבוקר בגדה לא נובע מלחץ אמריקאי. "ניאבק בניסיונות של אזרחים לקעקע את מרות המדינה"

"הנושא של פינוי מאחזים בלתי מורשים בכלל, ובפרט על אדמה פלסטינית פרטית, הוא חובה של החברה הישראלית לעצמה. חברה חפצת חיים ושומרת חוק לא יכולה לקבל ניסיונות של אזרחים לבעוט או לקעקע את מרות המדינה על אזרחיה". כך הצהיר הערב (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק בעקבות פינוי המאחז מעוז אסתר שבחבל בנימין.

בישיבת לשכת מפלגת העבודה אמר ברק, כי "אין לפינוי שום קשר לאמריקאים או ללחץ אמריקאי" והתייחס לפגישה שקיים אמש עם ראשי המתנחלים. "הבהרתי להם", ציין, "כי לצד החובה העליונה שיש לנו להגן על ביטחון התושבים הישראלים ביהודה ושומרון ולהבטיח את אורך חייהם, יש לנו אחריות גם על כלל האוכלוסייה שם ויש לנו אחריות לשמור את החוק. הבהרתי להם, שאנחנו לא יכולים לקבל את התופעה של מאחזים בלתי מורשים בכלל, ומאחזים על אדמה פלסטינית פרטית בפרט, והם יהיו בראש סדר העדיפויות שלנו".

"רצוי שהטיפול יהיה בהידברות", הוסיף, "אבל אם לא תהיה הידברות זה יהיה בפעולה חד צדדית שלנו". לדבריו, הוא לא נתן הוראה מיוחדת לגבי המאחז מעוז אסתר. "יש הוראת קבע שלי, לכל המערכות, כשקם מאחז ויש בו פעילות, צריך לפרק אותו מיידי, וזה מה שנעשה", הבהיר.

שר הביטחון גם התייחס לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית. "אני סבור", אמר, "שהביקור הזה הוא התחלה של דיאלוג שייקח זמן ושיהיו בו עליות ומורדות. אבל אני חושב, שראש הממשלה עשה שם עבודה חשובה מאוד בהצבת הממשל החדש בפני הצורה שבה ישראל רואה את המשך הדרך גם בתחום האירני וגם בתחום המדיני. כמובן שלדיאלוג הזה יצטרך להיות המשך: אני מתכוון להיות שם בעוד כשבועיים על פי הזמנת שר ההגנה, אני מניח ששר החוץ יהיה שם ואני מאמין שגם נתניהו יחזור לארצות הברית יותר מפעם אחת בחודשים הקרובים".

ברק שב על תמיכתו בהסדר אזורי כולל. "מפלגת העבודה", אמר, "הנשיא פרס ואנוכי עובדים מזה זמן רב על קידום הרעיון הזה. אני מאמין שצריך לראות את זה בצורה חיובית, כמובן שאנחנו נצטרך לראות את הפרטים ונצטרך להקפיד בכל מקרה על האינטרסים הביטחוניים, החיוניים והאחרים של ישראל בכל הסדר שיהיה. אבל בסך הכול הגישה האזורית הכוללת היא גישה נכונה ומבטיחה. אני חושב שצריך למצוא את הדרך לומר ליוזמה הזאת 'כן' ולא 'לא' אפילו אם זה יהיה 'כן אבל'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully