וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם אובמה מבין שצריך לעצור את אירן"

שר החוץ אמר כי רה"מ והנשיא האמריקאי הגיעו להסכמה לגבי "היעדים האסטרטגיים". על תוכנית השלום של אובמה: "יש חילוקי דעות טקטיים"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"גם בוושינגטון מבינים שצריך למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני וגם הם מזהים את אירן כבעיה אמיתית במזרח התיכון", כך אמר היום (חמישי) שר החוץ אביגדור ליברמן בנאום שנשא בפני חברי איגוד לשכות המסחר בתל אביב. לדבריו, "יש הבנה בארצות הברית לגבי היעדים האסטרטגיים".

ליברמן עסק גם בחילוקי הדעות בין ירושלים לוושינגטון לגבי ההתקדמות בערוץ הפלסטיני: "בניגוד למה שדווח, אני חושב שקיימת דווקא הסכמה על היעדים הסופיים - גם אנחנו וגם האמריקאים מסכימים לגבי היעדים הסופיים של ביטחון ויציבות באזור". לדבריו, "אמנם קיים ויכוח טקטי לגבי הדרך להשגת היעדים, אבל מדובר בוויכוח בין ידידים". ליברמן סיכם ואמר כי "ביקורו של נתניהו היה מאוד חיובי ואני מעריך אותו על כך".

ליברמן גם מתח ביקורת על הרשות הפלסטינית: "אני מאוד מאוכזב מהרשות תחת אבו מאזן וסלאם פיאד. אם אין דיאלוג בינינו לבין הפלסטינים, הרי שזה לא באשמתנו". לדבריו, "אני רק רוצה להבהיר שבניגוד לססמאות, ההתנחלויות הן לא המכשול לשלום".

חבר הכנסת וסגן שר החוץ לשעבר, מגלי והבה (קדימה) אמר בתגובה לדברי ליברמן כי "זהו נאום איווט בארץ הפלאות, זהו נאום של אדם שנראה שהוא לא חי כאן, אדם שלא מצליח להבין את הנזק האדיר שנגרם ליחסינו עם ארצות הברית והעולם כולו בשל המשך הבנייה בהתנחלויות המבודדות. זאת שנעשית באישור הממשלה וזאת שנעשית תוך עצימת עיניים של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully