וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: שיקולים פוליטיים פוגעים בחינוך

בכנס בנושא חינוך במכון ואן ליר אמרה יו"ר האופוזיציה כי "הפוליטיקה הסקטוריאלית השתלטה על מערכת החינוך ומונעת יישום רפורמות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני (קדימה), נשאה הערב (רביעי) דברים בכנס בנושא חינוך במכון ואן ליר בירושלים. לבני אמרה כי "הפוליטיקה הסקטוריאלית השתלטה על מערכת החינוך ומונעת יישום רפורמות. אסור לתת למדיניות החינוכית להיות מובלת על ידי שיקולים פוליטיים, כיתתיים, סקטוריאליים".

לבני הוסיפה כי "זה מבחנם של מנהיגים – להוביל את הדיון החינוכי תוך התעלות מעל שיקול הפוליטי, דרישות קואליציוניות וצרכים סקטוריאליים. כניעה לאינטרסים צרים מונעת שינוי אמיתי ומוליכה להעמקת הייאוש, ולאובדן האמון במערכת".

לדבריה, "אומרים שהכל מתחיל ונגמר בחינוך. נדמה לעתים שהחינוך בישראל נגמר לפני שהוא מתחיל גם ברמה המעשית – שעות לימוד וגם תוכן. הבשורה הטובה היא שיש רצון קולקטיבי לשינוי הרעה, יש הרבה החלטות על רפורמות, אך הבעיה היא בביצוען. הרצון לשינוי ללא מימוש עלול להביא לייאוש מהרעיון לשינוי. המבחן של השלטון הוא לעמוד בהבטחות אלה. אם יעשו כן באופן נכון, ביושר באומץ ובאמינות, אנו כאופוזיציה אחראית, נתמוך בשינוי בחינוך".

לבני התייחסה אף למעמד המורים ואמרה כי "מעמד המורה זה שכר אבל לא רק. המורה הוא מקצוע שלומדים אותו ומתמקצעים בו, וכך הוא הופך להיות מקצוע שמשלם וכדאי ללכת אליו, כמו מקצועות אחרים כגון עריכת דין, מהנדס או רופא. כחלק מההתמקצעות צריך שלכל מורה תהייה השכלה רחבה. מורה הוא לא רק מתווך ידע כמו שנהוג לומר לאחרונה. מה שמהמורה מעביר לתלמיד אמור להיות הרבה יותר מידע - אמור להיות משהו כאדם מערכת הערכית שהוא נושא וכן ההשכלה הרחב ה שהוא נכנס איתה לכיתה".

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully