וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכן לפתוח מיד במו"מ עם סוריה והרשות"

רה"מ נתניהו אמר עם שובו מארה"ב כי הוא מוכן לפתוח במו"מ ללא תנאים מוקדמים עם דמשק. על הרשות: "חייבים להכיר בצרכי הביטחון של ישראל"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) להבנות שאליהן הגיע עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. עם נחיתתו בנמל התעופה בן-גוריון אמר נתניהו, כי "הסכמנו שצריך להתחיל מיד בתהליך השלום. אני מוכן לפתוח מיד במשא ומתן עם הפלסטינים ועם סוריה". לדבריו, "במסלול הסורי אני דורש שלא יהיו תנאים מוקדמים, ובמסלול הפלסטיני יש לתת מענה לכל צרכי הביטחון של ישראל".

לדברי נתניהו, "ישראל מעוניינת להרחיב את מעגל השלום ולהכניס לתוכו מדינות ערביות נוספות. מדינות ערב צריכות גם הן לתת תמורות לתהליך כבר עכשיו. בשבועות ובימים הקרובים נתחיל בשיחות עם האמריקאים בצוותי עבודה שונים סביב כל הנקודות האלה".

נתניהו התייחס גם לנושא הגרעין האירני, וטען כי הגיע במהלך ביקורו להסכמה, לפיה היעד המשותף של ישראל ושל ארצות הברית הוא מניעה מאירן לפתח יכולת גרעינית צבאית. "הנשיא אובמה הבהיר שהדיאלוג בין ארצות הברית לבין אירן אינו בלתי מוגבל בזמן ואני מעריך אותו על כך", אמר ראש הממשלה. הוא הוסיף, כי הצדדים הגיעו להבנה "שישראל שומרת לעצמה את הזכות להגנה עצמית".

הבוקר דווח, כי הנשיא אובמה צפוי להכריז בתחילת החודש הבא במצרים על תכנית חדשה לשלום במזרח התיכון. לפי התכנית, בתוך ארבע שנים תוקם מדינה פלסטינית עם רצף טריטוריאלי, שבירתה מזרח ירושלים. בנוסף, יוקפאו כל ההתנחלויות ויפונו מאחזים בלתי חוקיים. זכות השיבה לא תותר ופליטים פלסטינים יוכלו לשוב רק לשטחי הגדה שנכבשו ב-1967 על ידי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully