וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למשפטים נגד בכירים ישראלים בספרד?

האם חלוץ, פואד ויעלון יכולים לנשום לרווחה? הפרלמנט בספרד החליט להגביל את השופטים במדינה לדיון בתיקים עם קשר ספרדי ברור

ספרד פועלת על מנת למנוע משופטי המדינה לנסות ולשפוט בסוגיות של פשעים נגד האנושות מרחבי העולם, תפקיד שעד עתה הוביל מספר תיקים בעלי פופולאריות רבה במדינה, ביניהם תיקים כנגד ממשלות ארצות הברית, סין, וגם ישראל.

תחת לחץ ממספר ממשלות זרות, העביר היום (רביעי) הפרלמנט בספרד החלטה להגביל את תחום השיפוט של השופטים במדינה אך ורק לתיקים בהם ישנו קשר ספרדי ברור, ושבהם אין שום חקירה במדינה הנוספת אליה מיוחסת התיק שכבר נמצאת במהלכה.

ששת "השופטים החוקרים" בבית המשפט הלאומי של ספרד מועסקים לפי מה שמכונה שפיטה אוניברסאלית, ומטפלים כרגע ב-13 תיקים שאירעו במדינות אחרות, מרואנדה ועד עירק. בין הדברים שחוקרים השופטים ניתן למנות את העינויים שמבצעת ארצות הברית בכלא גואטאנמו, את "פשעי המלחמה" שנטען כי ישראל ביצעה בעזה, ואת דיכוי עצרות הטיבטים שבוצעו על ידי המשטר הסיני.

בסוף ינואר החליט בית המשפט בספרד לפתוח בהליכים נגד בכירים ישראלים, בהם מפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ ושר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר, על חלקם בחיסול בכיר חמאס סאלח שחאדה בשנת 2002. בהפצצת הבניין בו שהה שחאדה נהרגו מלבדו 14 בני אדם ובהם תשעה ילדים. התביעה הוגשה גם נגד הרמטכ"ל דאז משה יעלון, אלוף פיקוד הדרום דורון אלמוג, ראש המועצה לביטחון לאומי גיורא איילנד, ומייק הרצוג, מזכירו הצבאי של שר הביטחון.

בראשית החודש החליט בית המשפט בספרד להמשיך בתהליך חקירתם של בכירים ישראלים בגין פשעים נגד האנושות ברצועת עזה. התביעה במדינה ניסתה להניא את השופט פרננדו אנדראו מהחלטתו בטענה שישראל עדיין חוקרת את התקרית, אך לשווא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully