וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: נמקו ביטול גיורי דרוקמן

בג"ץ הורה למדינה לנמק תוך 90 יום מדוע בוטלו גיוריהם של מאות אזרחים, שנעשו בסמכות הרב דרוקמן ובוטלו ע"י בית הדין הרבני

בג"צ הורה הבוקר (שני) למדינה לנמק תוך 90 יום מדוע בוטלו הגיורים שבוצעו על ידי מערך הגיור המיוחד, בראשו עמד הרב חיים דרוקמן. כך דווח בגלי צה"ל. השופטים דרשו מבית הדין הרבני להסביר האם ומדוע יש בידיו הסמכות לבטל גיורים שנעשו על ידי הרב. בבית הדין הרבני החליטו על פסילת הגיורים בראשית השנה שעברה, והחלטתם השליכה על מעמדם של אלפי אזרחים, ובין היתר מנעה מהם להתחתן בישראל.

שופטי בג"ץ התייחסו לעתירה שהוגשה במסגרתה טענה משפחה כי בית הדין הרבני נהג בחוסר סמכות, כשבעת סידור הגט בין ההורים דן בסוגיית יהדותה של האם. השופטים הורו למחוק לפי שעה את האם ושלושה ילדיה מרשימת פסולי החיתון - עד שיוחלט סופית אם יבוטלו פסקי הדין.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, עמדה בראש הרכב השופטים ואמרה בהתייחסה להתנהלות בית הדין הרבני: "בתיק הזה עצמו הוחלט לא רק בעניינה הפרטני של העותרת מבלי שניתנה לה זכות לטיעון, בעצם כבר הוחלט על כל הגיורים שהיו בדרך שבכלל לא נבחנה שם".

עו"ד שמעון יעקבי שייצג את בתי הדין הרבניים טען כי "ראוי לברר קודם את השאלה הקונקרטית לגבי העותרים הספציפיים כאן ולהמתין עם השאלות המשפטיות המורכבות, המעניינות מאוד ומסעירות את דעת הקהל - שאין להן תשתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully