וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון נמשך: ירידה בתוצר הלאומי

התמ"ג ירד ברבעון הראשון של 2009 ב-3.6% (בשיעור שנתי). הפגיעה המשמעותית ביותר - ביצוא סחורות ושירותים

המשבר הכלכלי ממשיך לגרור מטה את נתוני המאקרו: מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום עולה כי התוצר המקומי הגולמי ירד ברבעון הראשון של 2009 בשיעור של 3.6% בחישוב שנתי. התמ"ג העסקי רשם ירידה של 4.2% ואילו בהוצאה לצריכה פרטית נרשמה ירידה של 4.3%.

נתונים אלה מצביעים על החרפה של המגמה השלילית שנרשמה כבר ברבעון האחרון של 2008 - אז רשם התמ"ג ירידה של כחצי אחוז - לעומת עליה שנרשמה ברבעון שקדם לו.

את הפגיעה הקשה ביותר ספג תחום היצוא של סחורות ושירותים לחו"ל - בשלושת החודשים הראשונים של השנה נפל היצוא ב14.4% שהם 46.3% בחישוב שנתי. הירידה הקשה הזו מצטרפת לנתון כואב של ירידת 13.8% ברבעון הקודם. כל הענפים נפגעו ובראשם שירותי תיירות, יצוא תעשייתי, שירותי תכנה ומחקר, חקלאות ואף ענף ייצוא היהלומים. במקביל ירד גם היבוא לישראל שנפגע ב-21.4% ברבעון הראשון.

התוצר העסקי ירד גם הוא - אך בשיעור צנוע יותר של 4.2% בחישוב שנתי.

הנתונים מצביעים גם על "הידוק חגורה" בקרב הציבור: ההוצאה לצריכה פרטית לנפש (ללא מוצרים בני קיימא) נפגעה ב-4.3%. המשמעות היא שהישראלי הממוצע קנה בחודשים האחרונים פחות מוצרי ביגוד והנעלה, יצא פחות לחו"ל וכו'. בתחום ההוצאה על מוצרים בני-קיימא נרשמה גם כן ירידה, צנועה יותר, של 1.7% לנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully