וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: אפשר להגיע להסדר שלום בתוך 3 שנים

לדברי שר הביטחון, יש לגבש "הסדר אזורי עם שכנינו" וייתכן כי יידרשו חמש שנים נוספות כדי לממש אותו. על האיום האירני: "ישראל לא מורידה שום אופציה מהשולחן"

"בתוך שלוש שנים אפשר להשיג הסדר אזורי עם שכנינו". כך הצהיר הערב (שבת) שר הביטחון אהוד ברק, זמן קצר לפני צאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בארצות הברית. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר ברק, כי "אנחנו צריכים לשכנע את האמריקאים ברצינות שלנו ללכת להסדר אזורי". הוא הוסיף כי לאחר שיושג, "ייתכן כי יידרשו חמש שנים נוספות כדי לבצע אותו".

"חיוני לגשת מהר לוושינגטון, לפני שהממשל יגבש את דפוס הפעולה שלו לגבי המזרח התיכון", אמר שר הביטחון. "אנחנו צריכים לגבש את עמדת הממשלה. הדיונים בחדרים סגורים ענייניים ומעמיקים. אני מאמין שמה שכתוב בקווי היסוד של הממשלה יקרה בפועל. אני חושב ומאמין שנתניהו יוכל לומר לאובמה: אנחנו מוכנים ללכת לתהליך מדיני, שבסופו יהיו שני עמים שישכנו בשלום ובכבוד זה לצד זה".


באשר לאיום האירני הצהיר ברק, כי על ישראל לתבוע מארה"ב שהדיאלוג שברצונה לקיים עם אירן יהיה "קצר, תכליתי, מלווה בסנקציות רכות ובהמשך בסנקציות חריפות אם צריך". הוא הדגיש, כי "ישראל לא מורידה שום אופציה מהשולחן. אנחנו אומרים זאת וממליצים גם לאחרים לנהוג כך. זה לא נושא לדיבורים נוספים. הדיבורים על כך מזיקים לביטחון מדינת ישראל".

שר הביטחון התייחס גם לשביו הממושך של החייל גלעד שליט. "לא שכחנו את שליט. השבוע ישבתי עם אביו נועם. יש לנו חובה קדושה להחזיר אותו, לעשות כל מהלך אפשרי וראוי. אני מחויב לנושא". הוא הוסיף, כי "הדיבור הפומבי לא יחזיר את גלעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully