וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ הנגבי: "אירן מנצחת בקרב על הגרעין"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון מזהיר, כי הגישה הפייסנית של ארה"ב כלפי המדינה האיסלמית עלולה להתברר כ"הימור אווילי"

"האירנים מנצחים בקרב מול העולם. הם קרובים לחציית קו המטרה, והעולם משתרך מאחור". כך הזהיר היום (שבת) יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת צחי הנגבי (קדימה) לגבי תכנית הגרעין של אירן. באירוע "שבת תרבות" בירושלים אמר הנגבי, כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה מנסה להציע לאירן גזרים, אך "אם האירנים ימשיכו בהתנהלותם, של מסמוס והשהייה, ההימור האמריקאי עלול להתברר כאווילי".

הנגבי העריך, כי "האמריקנים לא יפעלו בדרך צבאית בכל מקרה, ולכן האירנים ימשיכו לתעתע בהם. לדעתי, האירנים לא מורתעים. ישראל מאז ומעולם סמכה רק על עצמה בצמתים חשובים ולא חכתה לישועה - בן גוריון ב-48', אשכול ב-67', בגין ב-81', ואולמרט בשנים האחרונות, שלא חיכה לישועה מוושינגטון. יתכן כי נמצא עצמנו בסיטואציה דומה בשנים הקרובות".

באשר לפגישה הצפויה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר הנגבי כי "זהו מפגש שצפוי להיות טעון. הנשיא מגיע עם חזון חדשני לאחר ממשל בוש. הוא מאמין בהידברות עם האויבים המסוכנים ביותר והוא מצפה שגם אנו נעשה כך. יש מי שאומר בבית הלבן שאפילו יש לדבר עם אל קאעדה. אמירה ישראלית לגבי נכונות לוויתורים – יש בה יתרון מדיני עצום. נתניהו יצטרך להגמיש את עמדותיו ולעדן אותן. כרגע הוא שולל לחלוטין הקמת מדינה פלסטינית. הוא לא יעשה שקר בליבו ויאמר אחרת לאובמה. ייתכן שעם הזמן עמדותיו ישתנו, כפי שקרה בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully