וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח אובמה נערך לצאת לדמשק לקידום המו"מ

שבוע לאחר שחודשו העיצומים נגד סוריה, ביקש שליח ארה"ב למזה"ת אשרת כניסה למדינה אך טרם אישר את ביקורו. גורמים בוושינגטון: "מטרת הביקור קידום התהליך המדיני"

שליחו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, עשוי לבקר בשבועות הקרובים בסוריה בניסיון לקדם את תהליך השלום, כך אומרים גורמים בוושינגטון. שגריר סוריה בארצות הברית עימאד מוסטפא אישר כי מיטשל ואנשי צוותו ביקשו אתמול (שישי) אשרות כניסה לסוריה. "מיטשל טרם ביקר בסוריה ולא דנו עימו איזה תפקיד ייקח על עצמו בקידום תהליך השלום", אמר השגריר בראיון לטלוויזיה הסורית בארה"ב. יחד עם זאת, משרד החוץ בוושינגטון הודיע כי מיטשל עדיין לא החליט אם לבקר בסוריה.

עם זאת, הממשל האמריקאי חידש את העיצומים נגד סוריה. דובר מחלקת המדינה האמריקאית רוברט ווד, אמר בתדרוך לעיתונאים לפני כשבוע, כי הנשיא ברק אובמה חתם אמש על צו לחידוש העיצומים, שהיו אמורים לפוג ביום ראשון הקרוב, למשך שנה נוספת, בשל "דאגה חמורה" מפעולותיה של סוריה. "הממשל מצפה", הוסיף, "לצעדים מעשיים של דמשק כדי להתקדם בכיוון אחר". העיצומים נגד סוריה כוללים, בין השאר, הגבלת ייצוא לתחומה והקפאת נכסיה בשטחי ארה"ב.

במכתב שהעביר אובמה לקונגרס האמריקאי נכתב כי "סוריה הינה מדינה התומכת בטרור, פועלת להשגת נשק להשמדה המונית, ותוכניות טילים, וכן מהווה סכנה לאינטרסים האמריקאים". באותו השבוע ביקרו בדמשק שני פקידים בכירים בממשל האמריקאי: ג'פרי פלטמן, ראש אגף המזרח התיכון במחלקת המדינה, ודניאל שפירו, הממונה על המזה"ת במועצה לביטחון לאומי. השניים, שביקרו בבירת הסורית בפעם השנייה מאז נכנס אובמה לבית הלבן, אמרו בתום פגישה עם שר החוץ הסורי וואליד מועלם, כי ארה"ב מחויבת להסכם שלום בין סוריה לישראל.

עניין נוסף שארה"ב שואפת לקדם מול הסורים הוא הגברת האבטחה בגבול המדינה עם עירק. הצבא האמריקני טוען כי קיצונים איסלמים מנצלים את הגבול הפרוץ כדי לעבור מסוריה לעירק ולפעול נגד יעדים אמריקניים.

אסד: "אין לנו פרטנר"

אנחנו לא יכולים לדבר על מועד לחידוש השיחות כי אין לנו פרטנר" – כך אמר אמש נשיא סוריה בשאר אל אסד במסיבת עיתונאים שקיים ביחד עם עמיתו הטורקי עבדאללה גול בתום פגישתם בדמשק.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי אסד הוסיף ואמר כי "כשהפרטנר יהיה מוכן, נקבע תאריך להתחיל המשא ומתן לשלום". לדבריו, "השלום הוא החלטה אסטרטגית. אנחנו הולכים להמשיך את הדיאלוג שלנו עם טורקיה בנוגע לשלום. נוכל לדבר על זה גם עם מדינות אחרות, כמו ארצות הברית, משום שהתמיכה בתהליך היא דבר חשוב, לנו ולטורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully