וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אין לנו פרטנר לחידוש שיחות השלום"

במסיבת עיתונאים שקיים עם עמיתו הטורקי, עבדאללה גול, אמר נשיא סוריה כי "כשישראל תהיה מוכנה, נקבע תאריך לחידוש המו"מ". גול מצדו הצהיר כי טורקיה תהיה מוכנה להמשיך לתווך בין הצדדים

"אנחנו לא יכולים לדבר על מועד לחידוש השיחות כי אין לנו פרטנר" – כך אמר אמש (שישי) נשיא סוריה בשאר אל אסד במסיבת עיתונאים שקיים ביחד עם עמיתו הטורקי עבדאללה גול בתום פגישתם בדמשק.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי אסד הוסיף ואמר כי "כשהפרטנר יהיה מוכן, נקבע תאריך להתחיל המשא ומתן לשלום". לדבריו, "השלום הוא החלטה אסטרטגית. אנחנו הולכים להמשיך את הדיאלוג שלנו עם טורקיה בנוגע לשלום. נוכל לדבר על זה גם עם מדינות אחרות, כמו ארצות הברית, משום שהתמיכה בתהליך היא דבר חשוב, לנו ולטורקיה".

גול מצדו הפציר בישראל לעבוד לקראת חידוש שיחות השלום עם סוריה ואמר כי אנקרה מוכנה להמשיך לתווך בין שני הצדדים. "ישראל צריכה להראות באופן ברור שהיא פרטנר. שמענו את סוריה אומרת שהיא מוכנה לחדש את שיחות השלום בנקודה בה הופסקו עם ממשלת ישראל הקודמת. אנחנו בטורקיה מוכנים גם", הוסיף גול.

סוריה השעתה את שיחות השלום העקיפות שניהלה עם ישראל , בתיווך טורקי, בדצמבר האחרון במחאה על מצבע "עופרת יצוקה". המבצע גם עורר תגובות נזעמות בטורקיה, עד כדי כך שראש ממשלתה, רג'יפ טייפ ארדואן, נטש מסיבת עיתונאים משותפת עם הנשיא שמעון פרס בוועידה הכלכלית בדאבוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully