וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היוזמה הערבית מציעה ביטחון אמיתי לישראל"

יממה לאחר פגישתו עם רה"מ נתניהו, אמר מלך ירדן עבדאללה כי "יוזמת השלום מציעה לישראל להשתלב באזור - דבר שישראל לא יכולה להשיג באמצעות חומות ופצצות"

"יוזמת השלום הערבית מציעה לישראל ביטחון אמיתי, שהיא לא יכולה להשיג באמצעות חומות ופצצות", כך אמר היום (שישי) מלך ירדן עבדאללה בנאום בפני הפורום הכללי העולמי בירדן. לדבריו, "היוזמה גם מציעה לישראל לראשונה להשתלב באזור מכל בחינה והכרה חסרת תקדים של 57 מדינות - שליש ממדינות העולם שעד כה לא הכירו בזכותה של ישראל".

עבדאללה נועד אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו כי פתרון שתי המדינות לשני עמים, המבטיח את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית, וכן נסיגה ישראלית מכל השטחים הכבושים בהתאם ליוזמת השלום הערבית מהווים תנאי להשגת שלום במזרח התיכון.

המלך הירדני דרש מנתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולהפסיק לנקוט צעדים שמטרתם לשנות את המציאות בשטח. בנוסף דרש המלך עבדאללה מראש הממשלה להסיר את המחסומים ואת המצור על עזה ולהיכנס באופן מיידי ל"משא ומתן רציני" עם הרשות הפלסטינית שיוביל להקמת מדינה פלסטינית במהירות האפשרית.

בראיון שהעניקל ל"טיימס" הלונדוני בתחילת השבוע אמר עבדאללה כי נשיא ארה"ב ברק אובמה מגבש תוכנית שלום אזורית, שתתבסס על יוזמת השלום הערבית. המלך הבהיר כי כישלון בהשגה של הסכם מסוג זה, יוביל את המזרח התיכון למלחמה בשנה הבאה. "אם נדחה את המשא ומתן לשלום, יהיה עימות נוסף בין מוסלמים או ערבים לישראל במהלך ה12-18 חודשים הקרובים", הבהיר עבדאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully