וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "אסור לשכוח או להכחיש את השואה"

בנאום הפרידה שלו אמר בנדיקטוס ה-16 כי "התרגשתי לפגוש את ניצולי השואה ביד ושם ששרדו את משטר הרצח הנאצי". פרס: "דבריך נגעו ללבנו"

(באדיבות הערוץ הראשון)

"מי ייתן וכל העולם יכיר בקיומה של ישראל לחיות בביטחון בגבולות הבינלאומיים המוכרים", כך אמר היום (שישי) האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בטקס הפרידה שנערך בנמל התעופה בן גוריון. האפיפיור הוסיף כי "מי ייתן שהעולם גם יכיר בזכות הקיום של פלסטין ובהפיכת חזון שתי המדינות למציאות".

האפיפיור התייחס גם לביקורו בגדר ההפדרה ואמר: "אחד מהרגעים המעציבים בביקורי היה ביקורי בחומה. מי ייתן ובעתיד שני העמים ייזכו לפיוס ולשלום מבלי שיזדקקו לאמצעי הפדרה". לדבריו, "הגעתי לביקור כחבר אמת של ישראל ושל העם הפלסטיני ואני מקווה כי בעתיד יושג שלום אמת בין העמים. אני יודע שאין מדובר במשימה פשוטה, אבל תפילותיי ותפילותיהם של כל המאמינים הקתולים בעולם נתונות להשגת מטרה מבורכת זאת".

האפיפיור גם התייחס לביקורו ב"יד ושם" ואמר כי "אחד מהרגעים המרגשים בבביקור שלי היה ביד ושם. שם פגשתי את ניצולי השואה ששרד את משטר הרשע שרצח מיליוני בני אדם". לדבריו, ""אסור לשכוח או להכחיש את השואה". הביקור שלי ביד ושם העלה זיכרונות מהביקור שלי באוושויץ, שם גם פגשתי את ניצול שלטון הרצח הנאצי".

גם הנשיא פרס נשא דברים בטקס ואמר: "הצהרותיו של האפיפיור בגנות האנטישמיות ונגד הכחשת השואה נגעו לליבנו". לדבריו, "המסע של האפיפיור לארץ הקודש היה דוגמא ליישום ערכים רוחניים ותרם רבות ליחסים בין הוותיקן לישראל ובין היהודים לנוצרים". פרס פנה לאפיפיור ואמר: "אתה העצמת את המסע הזה באופן אישי ולהצהרותיך נודע משקל רב". פרס הוסיף כי "בימינו מתעוררים מרושעים מטורפים המנסים לכפות פרשנות שונה לדברי האל. הם יצרו דמות מעוותת של האל שמירה להם לרצוח. המנהיגים מתמודדים היום עם אתגר קשה, איך למנוע מהטרור לחטוף את הדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully