וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומופוביה: גם הפילים משלמים מחיר

מי שהיה השבוע בספארי ברמת גן נתקל במחזה מוזר: עשרות צעירים הפגינו נגד פילים. מתברר שמדובר בקמפיין לקראת יום ההומופוביה

הפילים ודאי לא ידעו נפשם מרוב צער. עשרות נערים ונערות הפגינו השבוע (ראשון) בספארי ברמת גן, בקריאה להוציאם מחוץ לחוק. לטענת בני הנוער, הפילים מפיצים מחלות, גוזלים משאבים לאומיים ומאיימים על קיום המין האנושי, וכדי לזרות להם מלח בחדק, בסוף השבוע הקרוב אף יפורסמו בעיתונים מודעות נגד הפילים, המזהירים מפני התפתחות "שפעת הפילים" – הדור הבא אחרי שפעת העופות ושפעת החזירים.

לא מדובר באיום אמיתי, ואפילו לא בטרנד חדש וביזארי, אלא בתרגיל שערך השבוע מרכז החינוך חוש"ן (חינוך ושינוי) שהוא מרכז החינוך של הקהילה הגאה בשיתוף הספארי ברמת גן ומשרד הפרסום אדלר-חומסקי-ורשבסקי. זאת לקראת יום ההומופוביה שיצויין בכל העולם ב-17 למאי, במטרה להראות שאפשר לשנוא כל אחד.

"כוונתנו לגרום לתלמידים, ודרכם לציבור בישראל, להבין את השרירותיות של בחירת מושאי שנאה ואת האפקטיביות של הסתה כלפי השונה, תוך עבודה משותפת עם 'אחר ושונה' - תלמידים ממגזרים שאינם מוכרים להם", מסביר יואב ארד, יו"ר חוש"ן. "הרטוריקה המסיתה שמפעילים עלינו כדי ליצור אצלנו תחושות שליליות כלפי מי שאינם אנחנו פוגעת בכולנו ומחלישה את החברה הישראלית כולה", אמר ארד.

על פי סקר שערך מכון 'מותגים', יותר מ 32% מקרב האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל נתקלו בגלויי שנאה על רקע אמונתם, מוצאם או נטייתם המינית. בקרב הציבור הדתי לאומי 67% חוו אמירות שליליות על רקע אמונתם הדתית. בקרב דור שני ליוצאי עדות המזרח כרבע מהאוכלוסייה נתקלו בגילויי שנאה, לעומת דור ראשון לילידי צפון אפריקה שמתוכם רק 13% חשו כך. ממחקרים קודמים עולה כי מעל 85% בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל חווים תחושת שנאה על רקע מוצאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully