וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על התקציב: "עשינו היסטוריה"

שר האוצר הודף את הביקורת על התקציב ועל גיבושו מאחורי גבו. לדבריו, הוא והאוצר מובילים את כל המהלכים, "ובתוך שנה וחצי נגיע לצמיחה"

"בלוח זמנים של חודש וחצי עשינו היסטוריה והעברנו תקציב דו-שנתי. התקציב הוא טוב, נותן גיבוי מלא לתוכנית הכלכלה שלו, ובתוך חודש וחצי נשלים את העברתו בכנסת". כך הצהיר הערב (רביעי) שר האוצר יובל שטייניץ, בעקבות אישור הצעת התקציב לשנים 2010-2009 בממשלה.

בראיון לערוץ 2 התייחס שר האוצר לביקורת שהוטחה בו, לפיה עיקרי התקציב סוכמו מאחורי גבו, תוך התעלמות גם מעמדת בכירי משרדו. "התדמית אינה נכונה. האוצר מוביל את כל המהלכים", אמר שטייניץ. לדבריו, "זו הפעם הראשונה שנעשה כאן במדינה דבר רציני להתמודד עם המשבר הכלכלי, וכל זה נעשה על ידי ועל ידי האוצר בתוך 40 יום מאז כינון הממשלה. אנחנו נבלום את המיתון ואת האבטלה ונגיע לצמיחה בתוך שנה וחצי".

באשר להתפטרותו של ראש אגף התקציבים רם בלינקוב אמר שטייניץ: "רצונו של אדם כבודו. זכותו של פקיד בכיר לא להסכים עם כל הקו של עסקת החבילה במשק. עמדתי היתה שצריך עסקת חבילה במשק. זכותו להתפטר, והאוצר ימשיך הלאה. יש לנו נבחרת מצוינת".

מוקדם יותר התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאישור הצעת התקציב. בתדרוך עיתונאים בהשתתפות שטייניץ, שר הביטחון אהוד ברק, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, אמר נתניהו: "שילבנו כאן ידיים. התחלנו לפני כמה חודשים ואמרנו שאנחנו יוצרים ממשלת אחדות. אך זו לא רק קואליציה פוליטית אלא גם הניסיון להגיע לאותו איחוד כוחות שאנו זקוקים לו במטרה להגן על מקומות העבודה להדוף אבטלה, להביא צמיחה ולעזור לחלשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully