וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "האפיפיור צריך היה לבקש סליחה"

יו"ר הכנסת ריבלין מצטרף לגל המאוכזבים מנאומו של בנדיקטוס ה-16 ביד ושם. על פרס: "הוא מקל בצורך להכביד על אלה המבקרים אותנו"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את האפיפיור בנדיקטוס ה-16, בעקבות נאומו אמש ביד ושם. בראיון לקול ישראל אמר ריבלין כי "מדובר באפיפיור שהוא גם נציג הכס הקדוש, שיש לו הרבה מה לבקש סליחה מעמנו וגם כאדם גרמני שמדינתנו ועמו ביקשו סליחה. אבל הוא עצמו בא ומספר לנו כהיסטוריון, כמביט מהצד, כאדם שמחווה את דעתו על דברים שאסור שיקרו והוא היה, מה לעשות, חלק מהם. אנחנו, אם נוותר, בסופו של דבר יאמרו 'אפשר עם היהודים להסתדר'".

ריבלין תקף גם את נשיא המדינה שמעון פרס, שלטענתו לא ביקר את התנהלות האפיפיור. "יש לי הרבה כבוד לשמעון פרס", ציין יו"ר הכנסת, "כמנהיג העם היהודי בארץ ישראל ובמדינת ישראל. אבל לפעמים הוא מקל קצת בצורך שלנו להכביד על אותם אלה המבקשים היום להתפייס איתנו, להכביד עם אותם אלה המבקרים אותנו מצד אחד ומהצד האחר משבחים אותנו".

ריבלין, שהחרים אמש את קבלת הפנים שנערכה לאפיפיור בנתב"ג, הוסיף, כי "יש דבר אחד שאסור לנו לשכוח ואסור לנו לתת לשכוח, גם לו בוויתור כזה או אחר בגלל פרוטוקול. השואה אינה פרוטוקול. יש לי כבוד רב לנשיא המדינה, אני כיו"ר הכנסת חשבתי שהכנסת מחויבת, אבל כל אדם צריך לפעול לפי מצפונו".

אמש הביעו גם יו"ר מועצת יד ושם, הרב ישראל מאיר לאו ויו"ר הנהלת יד ושם אבנר שלו, אכזבה מנאומו של האפיפיור באוהל יזכור ביד ושם. הרב לאו אמר כי "אין מילה אחת של השתתפות בצער, אין חמלה על הטרגדיה הנוראה. אפילו המילים שישה מיליון לא הוזכרו". שלו אמר כי "לא היתה שום התייחסות לאנטישמיות, האנטישמיות היא הרקע לשואה ובלעדיה היא לא היתה".

את היום השני לביקורו בישראל, יתחיל האפיפיור בפגישה עם המופתי של ירושלים בהר הבית. לאחר מכן הוא צפוי לבקר בכותל המערבי, להיפגש עם הרבנים הראשיים בהיכל שלמה ולהשתתף במיסה המונית בכנסיית גת שמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully