וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור ביד ושם: אין להכחיש את סבל הקורבנות

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 אמר באוהל יזכור כי "מי ייתן ושמות הקורבנות לא יישכחו לעולם. לא נאפשר שמעשה זוועה כזה יקרה שוב"

"אין להכחיש את סבל הקורבנות", כך אמר הערב (שני) האפיפיור בנדיקטוס ה-16 במהלך טקס באוהל יזכור ביד ושם. בטקס השתתפו גם נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וראש עיריית ירושלים ניר ברקת במקום.

"באתי לעמוד דומם באתר ההנצחה הזה שהוקם לזכר קורבנות השואה. הקורבנות שאיבדו את חייהם אך לעולם לא יאבדו את שמותיהם הצרובים לנצח בנשמות אהוביהם. שמותיהם צרובים לנצח בלב כל מי שלא יאפשר עוד לעולם שמעשה זוועה כזה יכתים שוב את האנושות, והם חקוקים מעל הכל בליבו של האל העליון".

האפיפיור הביע תקווה לשימור הזיכרון בעתיד ואמר כי "מי ייתן ושמות הקורבנות לא יישכחו לעולם. מי ייתן ולעולם לא יכחישו את סבלם. מי ייתן ובעלי הרצון הטוב יילחמו בכל דבר שעלול להוביל לטרגדיה מאין זו. הכנסייה הקתולית מרגישה חמלה עמוקה לקורבנות הנזכרים כאן ומנסה להתקרב לכל מי שנרדף היום בשל גזע, צבע, דת או מעמד".

עוד הוסיף בנדיקטוס ה-16 כי "כמו קודמיי גם אני והכנסייה מחוייבים להבטיח ששנאה לא תשכון לעולם בלב האדם. כשאנחנו נמצאים כאן קריאתם עדיין מהדהדת בליבנו. קריאה נגד כל מעשה של עוול ואלימות, גילוי נצחי של גזילת דם מחפים מפשע. אני מודה מעמקי נשמתי על ההזדמנות לעמוד כאן בדממה, דממה לזכור, דממה להתפלל ודממה לקוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully