וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרובים לחתימה על עסקת חבילה במשק"

יממה לפני הצבעת הממשלה המכרעת בנושא התקציב, מעריכים גורמים בהסתדרות ובאוצר כי הצדדים יגבשו הסכם שיובא לאישור לממשלה. ברק: "התקציב לא עונה על צרכי הביטחון"

גורמים בהסתדרות ובאוצר מעריכים הבוקר (שני) כי יצליחו לגבש עד מחר עסקת חבילה לתקציב השנתיים הקרובות שתובא להצבעת הממשלה. כך דווח בגלי צה"ל. גם היום ממשיכים ימשיכו ראשי האוצר במגעים עם בכירי ההסתדרות ומשרדי הממשלה על התכנית הכלכלית לשנתיים הקרובות. מטרת הצדדים היא להגיע לישיבת הממשלה המכרעת מחר עם הסכמות רחבות לגבי כל סעיפי המחלוקת.

הלילה, בתום פגישה מרתונית, הגיעו הצדדים להסכמות בשורה של נושאים בחוק ההסדרים. כמו כן מסתמנת פשרה שתאפשר את הגדלת מסגרת התקציב בקרוב ל-3%. יחד עם זאת, עדיין קיימות מחלוקות בנושא היקף הקפאת השכר במגזר הציבורי.

אמש דנו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק דנו פעם נוספת בתקציב הביטחון לשנים 2010-2009, אך לא הגיעו להסכמות. מלשכות שני האישים נמסר, כי קיימת מחלוקת עמוקה בין הצדדים וכי הפערים עדיין גדולים. לדברי גורמים בסביבת שר הביטחון, התקציב אינו נותן מענה לאתגרי הביטחון של מדינת ישראל.

ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול למאמצים לגיבוש "עסקת חבילה" במשק, שתאפשר לבטל חלק מהגזרות שמתכנו משרד האוצר. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו, כי "אם נגיע לעסקת חבילה עם ההסתדרות והמעסיקים, רבים מהנושאים הבעיתיים בתקציב יירדו. לדבריו, "נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחלשים. אמרתי כבר שנבטל את הפגיעה בנכים, בקשישים ובניצולי השואה. אני מוסיף לכך שנבטל את המס ליום אשפוז". נתניהו הוסיף כי "בשעה שאנו מתמודדים עם המשבר הכלכלי העולמי ועם האתגרים שעומדים בפני ישראל, עלינו לאזן בין צרכי הכלכלה והביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully