וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה מכין תוכנית שלום אזורית"

מלך ירדן עבדאללה חשף בראיון ל"טיימס" את תוכניותיו של נשיא ארה"ב, כפי שהוצגו בפניו בביקורו בוושינגטון. "פיתרון של 57 מדינות"

ארצות הברית סוגרת את הפרטים האחרונים בתוכנית שלום ענקית ושאפתנית למזרח התיכון, כך מדווח עבדאללה מלך ירדן שהיה המנהיג הערבי הראשון שנפגש עם אובמה בבית הלבן בוושינגטון לפני כשלושה שבועות, שם שימש כנציג של הליגה הערבית.

בראיון שהעניק המלך הירדני ל"טיימס" הלונדוני ומתפרסם הבוקר (שני), מספר עבדאללה כי ממשל אובמה דוחף להסכם שלום שיכלול את יישוב הסכסוכים של ישראל עם הפלסטינים, עם סוריה ועם לבנון. המלך הבהיר כי כישלון בהשגה של הסכם מסוג זה, יוביל את המזרח התיכון למלחמה בשנה הבאה. "אם נדחה את המשא ומתן לשלום, יהיה עימות נוסף בין מוסלמים או ערבים לישראל במהלך ה12-18 חודשים הקרובים", הבהיר עבדאללה.

"מה שאנחנו מדברים עליו הוא לא שהפלסטינים והישראלים יישבו באותו שולחן, אלא שהישראלים, הפלסטינים, הסורים והלבנוניים יושבים באותו שולחן", אמר המלך, שהבהיר כי אם אובמה לא יצליח לקיים את הבטחתו לשלום, הדבר ייפגע קשות במהימנות שלו.

המלך התעקש על "פיתרון של 57 מדינות", שיכלול את כל העולם הערבי והמוסלמי, מלבד אירן, כפי שסוכם ביוזמת השלום הערבית, והבהיר כי המדינות יכירו בישראל כמדינה יהודית כחלק מההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully