וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: "אין שום קיצוץ בתקציב החינוך"

במאבק הציבורי על התקציב הגיב שר האוצר לראשי מערכת החינוך ודחה את הטענות על קיצוצים. "תקציב משרד החינוך גדל ריאלית"

שר האוצר יובל שטייניץ אמר הערב (שישי) כי לא היה שום קיצוץ בתקציב החינוך. בראיון לערוץ השני אמר שטייניץ כי "אין שום קיצוץ בתקציב החינוך, הדיבורים על אלפי פיטורים, לא היה ולא נברא".

בתחילת דבריו אמר שטייניץ כי "המטרה העיקרית שלי ושל הממשלה היא להציל את כלכלת ישראל ולמנוע אבטלה של עוד עשרות אלפי אנשים. למרות המצב אחד התקציבים שגדל מ-2008 ל-2009 הוא תקציב החינוך. תקציב החינוך לא רק שלא קטן הוא גדל ריאלית מעבר לגידול באוכלוסיה. הוספנו סכום מאוד משמעותי לתקציב החינוך, נכון לעכשיו אין שום קיצוץ בתקציב החינוך".

שר האוצר המשיך להדגיש זאת במהלך הריאיון ואמר כי "תקציב החינוך הוא אחד התקציבים שגדל משמעותית. תקציב החינוך גדל מעבר לגידול באוכלוסיה. בסדר העדיפויות של הממשלה יש דבר אחד שקודם לכל - המלחמה על כלכלת ישראל על האבטלה ועל התעסוקה".

על השאלה האם ראו ראש הממשלה והוא עצמו את כל הסעיפים שהוכנסו לתקציב והקיצוצים במשרדי הממשלה, ענה שטייניץ כי הוא לוקח את האחריות על עצמו. "אני ראיתי את כל הסעיפים, אך ראש הממשלה לא ראה את כל הסעיפים בתקציב, האחריות היא עלי. ראש הממשלה ביקש ממני כשר אוצר לבחון חלק מהסעיפים מחדש, לא מדובר במניפולציות ואנו לא עוסקים בטריקים. ההנחיה שלי הייתה לבדוק כל מקור כדי לדאוג למובטלים ולתעסוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully