וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה ייבקר במחנה הריכוז בוכנוואלד

הנשיא האמריקאי יילך בעקבות דודה של אימו, אשר שיחרר את מחנה הריכוז עם כוחות הברית ב-1945, וייבקר בו בעוד כחודש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מתכוון ללכת בעקבותיו של דודה של אימו, צ'רלי, ולבקר במחנה הריכוז בוכנוואלד בגרמניה כאשר ישהה באירופה במהלך הקיץ. למחנה, בו נרצחו יותר מ-40,000 בני אדם עד לשחרורו באפריל בשנת 1945, ישנה חשיבות אישית והיסטורית לנשיא. אחד מהחיילים האמריקאים ששיחררו את המחנה היה צ'רלי פיין, דודה של אימו של אובמה.

למרות שהבית הלבן לא אישר אתמול (חמישי) כי אובמה יבקר בבוכנוואלד ובדרדזן בעוד חודש, כמעט כל בכיר רשמי ביעדים כבר קיבל הודעה על בואו הצפוי של הנשיא האמריקאי. השירות החשאי האמריקאי כבר בדק את המלון בו אמור לשהות אובמה בדרדזן. הנשיא האמריקאי צפוי לבקר בבוכנוואלד ב-5 ביוני, יום לפני האירועים לזכר 65 שנים לנחיתת כוחות הברית בנורמנדי.

תומס סטג, דובר ממשלת גרמניה, אמר שאובמה עתיד לבקר "באתרים היסטוריים שקשורים לאספקטים שונים של מלחמת העולם השנייה – הרס ובנייה מחדש, השמדה של ציוויליזציה וגם אתרים הקשורים אליו באופן אישי".

בוכנוואלד היה מחנה ריכוז, מהגדולים בגרמניה, ולו כ?130 מחנות משנה ויחידות חוץ. בשנת 1937 החלו להגיע לבוכנוואלד משלוחים גדולים של אסירים, רובם מדיניים. אחרי "ליל הבדולח" נשלחו לבוכנוואלד 10,000 יהודים. במחנה נכלאו כ-238,980 אסירים בני כ-30 ארצות, 43,045 מהם, ובכללם שבויים סובייטים, נרצחו או נספו בעת קיומו של המחנה. ב-1939 שוחררו קרוב ל-10,000 יהודים מהמחנה, אחר שהוסדרו עבורם ויזות ליציאה מיידית מגרמניה. ב?11 באפריל 1945 הגיעו חיילים אמריקאים מבעלות הברית אל המחנה שפונה בחלקו על ידי הנאצים, ושיחררו ממנו כ?21,000 אסירים, ביניהם היו כ?4,000 יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully