וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי ענק ל-GM ברבעון - 6 מיליארד דולר

ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס ממשיכה להסתבך: בשלושת החודשים הראשונים של השנה נחתך הפידיון בחצי

ג'נרל מוטורס ממשיכה להדאיג את הממשל והציבור בארה"ב כשהיא מאיימת להצטרף לקרייזלר במועדון פושטות הרגל של וול סטריט. החברה פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2009 והן עגומות במיוחד: תוך 3 חודשים הספיקה החברה לרשום הפסד ענק של 6 מיליארד דולר, זאת בעיקר על רקע אובדן חצי מפדיונה לאור החשש של צרכנים בשוק האמריקאי לרכוש רכב מהחברה המצויה בקשיים כלכליים חמורים.

על אף הצהרות הממשל כי יערוב לכל רוכש רכב של החברה - הציבור הצביע ברגליים ובחר בדגמים של יצרניות אחרות, מחשש שג'נרל מוטורס פשוט לא תהיה שם כדי לעמוד בתנאי האחריות ולהעניק שירות לבעלי המכוניות.

לאחרונה הושם לחברה אולטימטום על ידי הממשל האמריקאי לגבש עד לתאריך 1 ביוני תכנית הבראה מיידית שתאושר על ידם - או להיכנס להליך מואץ של פשיטת רגל, בדומה לזה שנעשה בחברת "קרייזלר" המתחרה.

"לדיבורים על פשיטת רגל יש השפעה מיידית על המכירות שלנו", אומר סמנכ"ל הכספים של ג'נרל מוטורס, ריי יאנג. לדבריו, הערבות של ממשל אובמה לרכבי החברה פורסמה לציבור רק בסוף חודש מרץ - ועל כן לא ניתן עדיין לדעת האם סייעה להפחתת החשש בקרב צרכני הרכב בארה"ב - כך או כך מנתוני הרבעון הראשון עולה כי פדיון החברה צנח מ-42.4 מיליארד דולר ל-22.4 מיליארד בלבד - בעיקר בשל ירידה במכירות בצפון אמריקה ובאירופה.

"אין לנו אפשרות לקצץ בעלויות בקצב מהיר כל כך שיתאם את הצניחה בהכנסות" אומר יאנג. "זו הסיבה שאנחנו מנסים לעשות כל מה שאפשר על מנת להימנע מצעד דרמטי כמו פשיטת רגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully