וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 23% ביצוא למדינות ערב

מהשפעות הלחימה בעזה: מנתוני התאחדות התעשיינים עולה כי חלה נפילה של 30% ביצוא לירדן ו-27% למצרים ברבעון הראשון

הייצוא למדינות ערב צנח ב-27% ברבעון הראשון של שנת 2009, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה והסתכם בסך הכל ב-116.7 מיליון דולר - כך עולה מנתונים שמפרסמים הבוקר בהתאחדות התעשיינים.

בעקבות המבצע בעזה בסוף השנה שעברה והחרם שהוכרז בכמה ממדינות ערב על תוצרת ישראלית - נפגע משמעותית היצוא למקומות אלה בכל הענפים ובהם מוצרי נייר, טקסטיל, מזון, חקלאות, מכשירי חשמל ואלקטרוניקה, חלקי רכב ועוד.

הצניחה המשמעותית ביותר באחוזים נרשמה ביצוא לערב הסעודית שקטן בלא פחות מ-78.5% והסתכם ב-33 אלף דולרים. היצוא לתוניסיה ירד גם הוא בשיעור מבהיל של 72% והסתכם ב-38.5 אלף דולר.

עם זאת, הקיטון המהותי יותר הוא ביצוא למדינות השכנות: היצוא לירדן קטן ב-30% והסתכם בפחות מ-72 מיליון דולר. היצוא למצרים הסתכם ב28.8 מיליון דולר - 27% פחות מאשר ברבעון הראשון של שנת 2008. ירידות נרשמו גם ביצוא לאינדונזיה, מלזיה ופקיסטן.

אך יש גם נתונים מעודדים: עיראק המתחדשת, למשל, הגדילה פי 23 את רכש הסחורות הישראליות והיצוא לשם הסתכם ברבעון ב-680 אלף דולר. היצוא לקטר גם הוא גדל פי 32 והסתכם ב-1.4 מיליון. עליה משמעותית נרשמה גם ביצוא לאמירויות הערביות, למרוקו, לכוויית ולבחריין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully