וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מוכן לפתוח במו"מ עם הפלסטינים

רה"מ נאם בשידור וידאו למשתתפי ועידת איפא"ק הנערכת בוושינגטון וציין כי "עם אובמה ואבו מאזן אפשר להפתיע". על אירן: "אסור לאפשר לה להיות גרעינית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם הלילה (שלישי) בשידור וידאו ששודר מירושלים בפני משתתפי ועידת איפא"ק הנערכת בוושינגטון. בנאום שארך 5:30 דקות בלבד, התייחס נתניהו לפגישתו הקרובה עם הנשיא האמריקאי ברק אובמה, תוכנית הגרעין של אירן ולשיחות השלום במזרח התיכון. נתניהו לא הזכיר בדבריו את המילים "מדינה פלסטינית", אך הדגיש כי הוא מוכן לפתוח במשא ומתן עם הפלסטינים ללא דיחוי.

לאחר שהודה לאנשי איפא"ק על פעילותם ולחברי הקונגרס האמריקאי על תמיכתם בישראל, דיבר ראש הממשלה על תוכנית הגרעין של אירן: "משהו קורה היום במזרח התיכון ואני יכול לומר זאת בפעם הראשונה בחיים שלי, ערבים ויהודים רואים במשותף את הסכנה. זה לא תמיד היה כך. הסכנה המשותפת מהדהדת אצל מנהיגים ערבים במזרח התיכון, אירופים וממשלות אחראיות רבות מסביב לעולם. אני אציב את זה במשפט אחד: אירן לא יכולה להיות מורשית לפתח נשק גרעיני".

בנוגע למאמצי השלום במזרח התיכון אמר נתניהו כי "בשבוע הבא אפגש עם נשיא מצרים מובארק ואני מתכוון לשוחח איתו על שיתוף פעולה עם העולם הערבי ועל שיתוף פעולה בין ישראל לפלסטינים. אנחנו מבקשים נורמליזיציה של קשרים כלכליים ודיפלומטיים, אנו רוצים שלום עם העולם הערבי, אך אנו רוצים גם שלום עם הפלסטינים. השלום הזה חמק מאיתנו במשך יותר מ-30 שנה. שישה ראשי ממשלה ישראלים ושני נשיאים אמריקאים לא הצליחו להשיג את השלום הזה".

עוד אמר נתניהו כי "אני מאמין שניתן להשיג את זה, אבל אני חושב שזה דורש גישה רעננה. הדרך להסדר קבע עם הפלסטינים צריכה לכלול שלושה מסלולים: פוליטי, ביטחוני וכלכלי. במסלול הפוליטי עלינו לעקוב אחר חידוש המשא ומתן ללא דיחוי, במסלול הביטחוני צריך להמשיך את שיתוף הפעולה עם ירדן והרשות הפלסטינית ובמסלול הכלכלי, אנחנו מוכנים לזוז קדימה כדי להסיר מכשולים ככל האפשר לקידום הכלכלה הפלסטינית. אני רוצה לראות שלצעירים הפלסטינים יש עתיד".

ראש הממשלה גם אמר כי הסדר קבע עם הפלסטינים יכול להתאפשר רק במקרה שבו הפלסטינים יכירו במדינת הלאום של העם היהודי. נתניהו ציין גם כי ישראל לא תוכל להתפשר על ביטחונה והדגיש כי הוא "מאמין שיחד עם אובמה ואבו מאזן נוכל להפתיע את העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully