וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל: הפסקנו לירות טילים על ישראל

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס התראיין ל"ניו יורק טיימס" והדגיש כי הוא מציע הפסקת אש ל-10 שנים. על אובמה: "שפתו היא שונה וחיובית"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר בראיון שהתפרסם הלילה (שלישי) ב"ניו יורק טיימס" כי ארגונו הפסיק לעת עתה לירות טילים לכיוון ישראל. בראיון שנמשך חמש שעות ואשר התפרש על פני יומיים, אמר משעל ממשרדו בדמשק כי הוא "מבטיח לממשל האמריקאי ולקהילה הבינלאומית, שאנחנו נהיה חלק מהפתרון, נקודה".

משעל שנבחר בשבוע שעבר לכהונה נוספת בתפקידו, הדגיש שוב ושוב בראיון כי "יש רק אויבת אחת באזור וזאת ישראל". על ההחלטה להעניק ראיון לכלי תקשורת אמריקאי לאחר יותר משנה, אמר משעל כי "כדי להבין את חמאס, יש צורך להקשיב לחזון שלו באופן ישיר. חמאס מרוצה כאשר אנשים רוצים לשמוע דברים ישירות מהמנהיגים שלו".

משעל התייחס גם לנשיא ארצות הברית ברק אובמה שהודיע על כוונתו לקיים דיאלוג ישיר מול סוריה ואירן, אך לא מול חמאס. לדברי משעל, "השפה של אובמה היא שונה וחיובית". על מזכירת המדינה קלינטון אמר משעל כי "השפה שלה משקפת את ניהול המדיניות הישנה כלפינו". על הרעיון האמריקאי של שתי מדינות לשני עמים אמר משעל כי "אנחנו בעד הרעיון של מדינה על גבולות 1967, המבוסס על הפסקת אש ארוכת טווח. זה כולל את מזרח ירושלים, פירוק ההתנחלויות וזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים".

על השאלה "מהו הטווח הארוך שאתם מציעים?" השיב משעל: "10 שנים". בנוגע להכרה במדינת ישראל, הזכיר משעל מנהיגים פלסטינים כיאסר ערפאת ואבו מאזן שעשו זאת. "האם ההכרה הזאת שמה קץ לכיבוש? זה רק היווה תירוץ לארצות הברית ולישראל לברוח מהתמודדות עם הבעיה האמיתית ועל מנת להשליך את הכדור למגרש של הערבים והפלסטינים".

משעל עשה מאמץ במהלך הראיון להראות כי חמאס שולט בלוחמיו בעזה וכן בארגונים האחרים. לדבריו, "לא לירות כעת טילים, הוא חלק מההערכה של התנועה, שהדבר משרת את האינטרס של הפלסטינים. אחרי הכל, הירי הוא סוג של שיטה ולא מטרה". משעל הוסיף כי ארגונו שאף להגיע להסכם הפסקת אש עם ישראל ולהגיע לעסקה שבמסגרתו יוחזר החייל החטוף גלעד שליט בתמורה לאסירים פלסטינים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully