וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילון: "נכבד את כל התחייבויות אולמרט"

סגן שר החוץ אמר לסוכנות ידיעות אמריקאית כי הממשלה מכבדת את פתרון שתי המדינות. מחר ייצא ליברמן לאירופה, ופרס בדרכו לארה"ב

"ממשלת ישראל, בשל המסורת הדמוקרטית ועקרון הרציפות השלטונית, מתכוונת לכבד את כל ההתחייבות של הממשלה הקודמת, כולל קבלת מפת הדרכים, שתוביל לפתרון שתי המדינות". כך אמר היום (ראשון) סגן שר החוץ דני אילון (ישראל ביתנו) לסוכנות הידיעות האמריקאית "בלומברג".

אילון, שכיהן בעבר כשגריר ישראל בארה"ב, אמר את הדברים לפני סדרת פגישות שקיים לקראת צאתו של שר החוץ אביגדור ליברמן לביקורים באירופה מחר, ולקראת פגישת הנשיא שמעון פרס עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בוושינגטון מחרתיים.

העיתון הערבי "אל-חיאת" דיווח לפני כשבוע, כי ליברמן הביע עמדות מתונות מאוד בפגישתו עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן. על פי הדיווח, ליברמן שוחח עם סלימאן על תהליך השלום ועל המשא ומתן עם הפלסטינים והבהיר לסלימאן, כי "פתרון שתי המדינות לשני עמים הוא הדרך היחידה להשגת ביטחון, יציבות ושלום במזרח התיכון".

לפני כחודש, בנאום שנשא בטקס חילופי שרים במשרד החוץ, אמר ליברמן כי ממשלת ישראל לא מחויבת לתהליך אנאפוליס. הוא הוסיף כי "יש זילות גדולה למלה שלום. לא נקדם שלום בהכרזות. לא ראיתי שההתנתקות ואנאפוליס הביאו שלום". הדברים גררו תגובות נזעמות במערכת הפוליטית בארץ ובעולם, ודיון מיוחד התקיים במליאת הכנסת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully