וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמת הכוננות צפויה לעלות לגבוהה ביותר"

בכיר בארגון הבריאות העולמי הזהיר כי לאור התפשטות שפעת החזירים, הארגון צפוי להעלות את רמת הכוננות העולמית לרמה 6. "מגפה כלל עולמית היא בלתי נמנעת"

בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר הלילה (ראשון) כי לדעתו רמת הכוננות של הארגון מפני מחלות מדבקות תועלה לדרגה הגבוהה ביותר - כך מדווח ה"לוס אנג'לס טיימס". "בנקודת הזמן הזו, אני עדיין סבור שמגפה כלל עולמית היא בלתי נמנעת משום שאנחנו רואים את המחלה מתפשטת", אמר מייקל ריאן, מנהל הכוננות של ארגון הבריאות העולמי. "עלינו לצפות שנגיע לדרגה 6 אך עלינו לקוות שלא", הוסיף.

עם זאת, התפשטות נגיף שפעת החזירים במקסיקו הראתה אמש סימנים ראשונים של האטה כאשר, על פי הממשלה, נרשמה ירידה במספר מקרי ההידבקות החמורים. יחד עם זאת, גורמים בארגון הבריאות העולמי הזהירו כי הנגיף עדיין עלול להפוך למגפה כלל עולמית.

"בכל יום יש פחות מקרים חמורים ומספר מקרי המוות נמצא בירידה", אמר שר הבריאות, חוזה אנחל קורדובה, במסיבת עיתונאים שקיים במקסיקו סיטי. מתוך יותר ממאה מקרי המוות שנמצאים תחת חשד כי אירעו כתוצאה מהידבקות בנגיף, 19 אושרו בוודאות.

יחד עם זאת, מקרים חדשים של הידבקות בשפעת החזירים עדיין נרשמו ברחבי העולם ומספר המדינות שבהם נמצא הנגיף עלה ל-18. בעקבות זאת, אמר מייקל ריאן, מנהל הכוננות והתגובה העולמיים של ארגון הבריאות העולמי כי רמת הכוננות של הארגון מפני מחלות מדבקות תועלה לדרגה הגבוהה ביותר.

הלילה דווח כי חברת התרופות רוש, המייצרת את התרופה נגד שפעת טמיפלו, התבקשה לשחרר את מלאי החירום שמאוחסן ברשותו. ואילו בקנדה נמצא המקרה הראשון של הידבקות לא-אנושית בנגיף כאשר הוא זוהה בקרב עדר חזירים שככל הנראה נדברו מאחד מעובדי החווה ששב ממקסיקו ו"הביא" את נגיךף יחד עימו. כמו כן, בהונג קונג הוכנס מלון שלם, על כל אורחיו ועובדיו, להסגר לאחר שאורח מקסיקני לקה במחלה.

חשש ל-3 מקרים חדשים בישראל

בתוך כך, בישראל התבקשו כל נוסעי טיסה 3752 ממדריד לישראל, של חברת הטיסה איבריה, שנחתה אמש, 2 במאי, בשעה 5 לפנות בוקר להישאר ב"בידוד מרצון" בבתיהם בשבוע הקרוב. זאת לאחר שבטיסה היתה אישה כבת 20 שחשודה כחולה בשפעת החזירים ומאושפזת עתה בבית החולים איכילוב בתל אביב.

בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי נבדק חשד שאישה בת 33 ותינוקה בן ה-8 חודשים, ששהו על אותה טיסה בה שהה גם הגבר בן ה-47 שחלה בשפעת החזירים והחלים ממנה, אושפזו בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שפיתחו תסמיני שפעת. כמו כן, בדיקות שנערכו לגבר בן 34 שאושפז שלשום בבידוד במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הוכיחו כי הוא אכן חולה בשפעת החזירים. זוגתו, בת 27, נמצאת אף היא בבידוד אך עדיין לא ברור אם לקתה בנגיף גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully