וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכלכלות ייפגעו אנושות משפעת החזירים"

קרן המטבע העולמית הזהירה כי שפעת החזירים עלולה להשפיע באורח קיצוני על מדינות העולם. עד כה אובחנו 236 מקרים של שפעת החזירים בעולם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

"ההשפעה של שפעת החזירים על מדינות ברחבי העולם תהיה קיצונית", כך אמר היום (חמישי) בכיר בקרן המטבע הבינלאומית. הכלכלן הראשי של הקרן, אוליבר בלנקרד, אמר כי כבר עתה נראה כי ענף התיירות נפגע קשות כתוצאה מהתפשטות המחלה.

בתוך כך, עד כה אובחנו 236 מקרים של שפעת החזירים ברחבי העולם. בארה"ב דווח כי עד כה אובחנו 109 חולים במחלה, מתוכם 50 בניו יורק ו-26 בקליפורניה. רשויות הבריאות האמריקאיות מסרו כי הנגיף ממשיך להתפשט.

אתמול החליט ארגון הבריאות העולמי להעלות את רמת הכוננות בעולם לרמה חמש- רמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי ד"ר מרגרט צ'ן אמרה כי כי "אפשר לומר בהחלט כי המגפה הנוכחית הרבה יותר מסוכנת ומדאיגה מהמגפות שחווינו בעשור האחרון". לדבריה, "אנו מוכנים הרבה יותר מאי פעם בתולדות ההיסטוריה להתמודד עם המחלה". זוהי הפעם הראשונה שארגון הבריאות העולמי התערב והעלה את הכוננות מפני איום מגפה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה תיאר את המצב כ"רציני" והפציר בציבור להפגין "עירנות גבוהה". לדבריו, אין צורך להיכנס לפאניקה. הוא אף שלל את האפשרות של סגירת הגבול עם מקסיקו. "בשלב זה, רשויות הבריאות לא המליצו לסגור את הגבול. צעד כזה יהיה כמו לסגור את דלת האסם לאחר שהסוסים כבר ברחו. יש לנו גם כך מקרים של שפעת החזירים בארה"ב", דברי אובמה.

גם בישראל העלו את רמת הכוננות לרמה חמש. בנוסף, משרד הבריאות הקים מרפאה בנתב"ג, אליה מתבקשים להגיע הנוסעים ששהו במקסיקו בשבוע האחרון ולהיבדק. כמו כן, כל הנוסעים ששבו ממקסיקו התבקשו שלא לצאת מביתם במשך שבוע. מנכ"ל המשרד אבי ישראלי אמר כי "נבקש מכל מי שהגיע ממקסיקו להיות ב'סגר מרצון', זה אומר שעליהם להישאר בבית". בנוגע למקומות העבודה מי שישאר בביתו יקבל ימי מחלה ממשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully