וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר פושטת רגל - וקורצת לפיאט

המו"מ של הממשל עם נושי ענקית הרכב - אך הליכי שיתוף הפעולה עם פיאט יקודמו. אובמה: "החברה התנהלה רע"

לאחר 84 שנים בצמרת תעשיית הרכב בארה"ב - ענקית הרכב האמריקאית "קרייזלר" פושטת רגל היום. לדברי גורמים בממשל בוושינגטון, על אף נסיונות להעניק לחברה עוד ועוד כספים במסגרת תכנית חילוץ, מנהליה לא נקטו באמצעים נחושים דיים על מנת לאפשר לחברה לחלץ עצמה מנזקי המשבר הכלכלי ולהתייעל. כמו כן התברר אמש כי כמה מנושיה ה"קטנים" יותר של החברה מסרבים להגיע לפשרה עם הממשל באשר לחובותיה של קרייזלר.

ענקית הרכב האמריקאית, כזכור, נקלעה לקשיים כלכליים בעקבות המשבר הכלכלי וצברה חובות ענק בסך 6.9 מיליארד דולר - אך בעוד שנושיה הגדולים של החברה הסכימו לפשרה באשר לחובותיה של קרייזלר, הנושים הקטנים יותר גילו עמדות קשיחות במיוחד ו"בלתי אפשריות" להגדרת הממשל.

על פי הפיתרון המתגבש, תאוחד פעילותה של החברה עם זו של פיאט האיטלקית אשר תרכוש בשלב הראשון כחמישית ממניות החברה ותקבל גישה לסוכני החברה בארה"ב ולמנגנוני השיווק והמכירה של החברה.

אובמה: "השותפות עם פיאט היא בעלת סיכויים אדירים"

נשיא ארה"ב ברק אובמה כינס הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הגיב על המצב אליו נקלעה החברה ואמר: "קרייזלר התנהלה רע מדי זמן רב מדי ונכשלה בתפקידה לייצר מכוניות יעילות יותר, ידידותיות יותר לסביבה ואטרקטיביות יותר".

אובמה התייחס להלוואות הנדיבות שהעניק הממשל לחברה ואמר: "לא ניתן להשתמש בכספי המיסים בלי הגבלה - תפקידי כנשיא לוודא שההשקעה של כספי המיסים תשרת את האינטרס של הציבור האמריקאי והכלכלה האמריקאית, ועל אף כל המאמצים לא חשנו שזה המצב עם קרייזלר".

אובמה ביקש גם להרגיע את משפחות העובדים והמשקיעים בחברה ואמר: "אני שמח להכריז שנוצר שיתוף פעולה בין קרייזלר ופיאט - שיתוף פעולה שיש לו סיכויים אדירים להצליח ולהביא את קרייזלר לכדי פריחה". אובמה הוסיף וציין כי הממשלה ערבה למשיקיעים בחברה ולבעלי מכוניות של החברה בכל מקרה שהוא וביקש בכך למנוע ירידה בצריכת כלי רכב בארה"ב או בהלה בקרב המשקיעים בבורסה בוול סטריט.

  • עוד באותו נושא:
  • קרייזלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully