וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפמיניסטיות יפלשו לחדרי החקירות?

23 ארגוני נשים מאיימים לפלוש לחדרי החקירות של מרחב ירקון אם לא תופסק מיד החקירה נגד פעילי "פרופיל חדש". "החל כאן מהלך מסוכן"

23 ארגוני נשים פנו שלשום (שני) לשר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ' בדרישה להפסיק לאלתר את חקירת המשטרה נגד פעילי תנועת "פרופיל חדש" בחשד שהפרו את החוק האוסר על עידוד ההשתמטות מצה"ל.

הארגונים מתכננים לקיים מחר ב-17:30 פעולת מחאה מול תחנת המשטרה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, במהלכה מבטיחות המארגנות להיכנס לחדרי החקירות של התחנה ו"להיחקר מיוזמתן", כלשונן. "הנשים בארגונים מבינות כי החל כאן מהלך מסוכן שעניינו רדיפה שמטרתה להשתיק כל התנגדות בחברה הישראלית נגד מדיניות הממשלה", אמרה אילת מעוז, רכזת קואליציית נשים לשלום.

ביום ראשון פשטו שוטרי מרחב ירקון על בתיהם ועל מקומות העבודה של כעשרה פעילים בגין פרסומים שלכאורה עודדו אזרחים להשתמט מגיוס לצה"ל ואשר פורסמו באתרי האינטרנט "פרופיל חדש" ו"מטרה 21". במהלך הפשיטות, נתפסו מחשבים וחומרים נוספים אשר המשטרה הגדירה כ"קשורים לעבירה" ושישה מהפעילים עוכבו לחקירה.

"אנו רואות בפתיחת החקירה נגד 'פרופיל חדש' צעד נוסף במאמצי השלטון להגביל את המרחב הדמוקרטי ולדכא מחאה פוליטית. אנו קוראות להפסיק באופן מיידי את החקירה, את ניסיונות ההפחדה ואת כל הניסיונות לדיכוי ולרדיפה של פעילים ופעילות פוליטיים", כתבו הארגונים במכתבם לשר.

לפי אתר האינטרנט של "פרופיל חדש", הארגון קורא להכיר בזכות לקבל פטור משירות צבאי מטעמי מצפון ולאפשר את המרתו בשירות אזרחי אלטרנטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully