וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה מוות ראשון משפעת החזירים מחוץ למקסיקו

גורמים רשמיים בארה"ב מסרו כי תינוק בן שנתיים מטקסס מת הבוקר לאחר שנדבק בנגיף. בצרפת דורשים לבטל את הטיסות בין אירופה למקסיקו

מקרה ראשון מחוץ לגבולות מקסיקו של מוות כתוצאה מהידבקות בשפעת החזירים. גורם רשמי בארצות הברית הודיע היום (רביעי) כי פעוט מקסיקני בן שנתיים מת הבוקר בבית חולים ביוסטון שבטקסס. "הילד הגיע לבית החולים ביוסטון על מנת לקבל טיפול רפואי", מסרה דוברת בית החולים קטי בארטון וציינה כי היא אינה יודעת מאיזה איזור במקסיקו הגיעה המשפחה. בארה"ב ישנם 65 מקרים מוכחים של הידבקות במחלה, רובם במצב קל.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר לאחר הדיווח על מותו של התינוק כי "אנו עוקבים אחר המצב מקרוב, מדובר במצב רציני שיש צורך להיערך אליו". אובמה הוסיף ואמר כי יש לשקול לסגור בתי ספר שבהם קיים חשש שאחד התלמידים חולה בשפעת החזירים, וציין כי הממשל בארצות הברית מוכן לעשות כל שידרש על מנת להשתלט על מגיפת שפעת החזירים אם זו אכן תתפרץ במדינה.

בתוך כך, משרד הבריאות האוסטרי מסר כי התגלה מקרה ראשון של שפעת החזירים במדינה. אישה בת 28, שחזרה מטיול במקסיקו, אובחנה כנושאת את הנגיף והיא הושמה בבידוד. בהודאה נמסר כי "הצעירה נמצאת בדרך להחלמה מלאה".

נוכח המשך התפשטותו של הנגיף האירופה, הודיעה היום צרפת כי בכוונתה לבקש מהאיחוד האירופי לבטל את כל הטיסות בין מדינות אירופה למקסיקו מחשש להתפשטות שפעת החזירים שפרצה במדינה. שרת הבריאות הצרפתית רוזלין באשלו מסרה כי צרפת תגיש את הבקשה מחר בפגישת שרי הבריאות של האיחוד האירופי. גם במצרים החלו לנקוט באמצעי זהירות על מנת שלא להיפגע במגיפה. הממשלה המצרית הורתה להמית את כל החזירים במדינה על מנת למנוע את הסכנה של התפשטות מגיפת שפעת החזירים.

ארגון הבריאות העולמי העלה לפני יומיים את רמת הכוננות מפני מגפה כלל עולמית והיא כרגע עומדת על דרגה 4 בסולם של 1 (סיכון נמוך) עד 6 (סיכון חמור). פירוש הדבר שנגיף שפעת החזירים הגיע לרמה כזו שהוא יכול להתפשט בין בני אדם ולגרום להתפרצויות בסדר גודל קהילתי. בכיר בארגון קרא למדינות העולם להתכונן להתמודדות עם הנגיף, אבל הוסיף כי בשלב זה סגירת גבולות והטלת הגבלות מסע לא יועילו. הוא ציין כי הארגון אינו סבור כי מגפה כלל עולמית היא בלתי נמנעת. לדבריו, "המצב נזיל וממשיך להתפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully