וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין הדליק משואה לשליט: "לא שוכחים"

בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, אמר יו"ר הכנסת, כי "בעזרת הערכים והיכולת להיבנות ולהתחדש, נתמודד עם האתגרים והאיומים שלפנינו"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר הערב (שלישי) בטקס הדלקת המשואות הפותח את חגיגות יום העצמאות, כי "הגאווה הדומעת של כל אחד מאתנו, כאן, בהר הזיכרון הלאומי, ובכל מקום בו פועם לב ישראלי, ברגע המיוחד הזה, בו מונף הדגל, מחצי התורן - אל ראשו, ברגע בו אנו עוברים מקודש לקודש, מ'יזכר' ל'הלל', היא, המספרת את סיפורו האמיתי של היום הזה, ומוכיחה לנו, מה עמוק מקומו, בלבב פנימה".

"יום העצמאות מספר את הסיפור הבלתי אפשרי הזה: סיפורה של הנורמליות, אשר נבנתה כאן, בתנאים בלתי נורמליים בעליל, ושל מחירם של החיים הפשוטים, השקטים, שכל הורה מאחל לילדיו, ושעבורם אנו נדרשים להמשיך ולשלם, בדם", אמר יו"ר הכנסת.

לדברי ריבלין, "ישראל של 2009 אינה פחות מרשימה מישראל של 1949. להפך, היא דמוקרטית יותר, היא פתוחה יותר, והיא גם יהודית יותר בזהותה ובתרבותה. היא סובלנית יותר, היא מתוחכמת הרבה יותר, והיא דמגוגית קצת פחות. משפחות כבר פחות נקרעות בה בגלל ויכוחים, למרות שהפוליטיקה עדיין מלהיטה כאן את הרוחות, ובצדק. ישראל של 2009 אולי אידיאולוגית פחות, אבל יש בה הרבה יותר אידיאליסטים. האידיאולוגיה שלהם אולי פחות מנוסחת, פחות אדוקה, אבל היא אנושית יותר, אוהבת יותר, קשובה יותר לבני האדם", אמר ריבלין, "ישראל של 2009 אולי לוקחת את עצמה פחות ברצינות, אבל היא לא שוכחת לרגע איפה היא חיה. היא אולי צינית יותר, אבל הרבה יותר מפוכחת".

ריבלין הוסיף: "אני מאמין, כי הדינאמיות הערכית הזו, איננה מלמדת שאנו ערכיים פחות, מכפי שהיינו לפני דור או שניים, אלא דווקא מוכיחה שיש כאן, גם היום, כוחות בלתי רגילים של רעננות, של חשיבה מקורית, מחוץ לקופסה, ושל יצירתיות פורצת גבולות. אני מאמין, כי המרכיב הנוסף בישותנו, הוא סוד קיומנו כעם, כבר אלפי שנים, והוא גם סוד קיומנו כאן, בארץ הסוערת הזו. זו גם הסיבה, לדעתי, שגם ההכרה במציאות הקשה שבה אנו חיים איננה מייאשת אותנו, ואיננה מדכאת אותנו עד עפר".

"היכולת הזו לבנות, להיבנות, ולהתחדש, היא זו המאפשרת לנו להיישיר מבט אל האתגרים המורכבים העומדים בפנינו היום. היכולת הזו, היא שתאפשר לנו להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי ועם הצונאמי התעסוקתי, הפוגע, ממש עכשיו, בבתים רבים כל-כך בישראל. והיא שתאפשר לנו, בעזרת השם, להתמודד עם האיומים ועם המאיימים", אמר.

משואה לכבוד מפוני גוש קטיף

יו"ר הכנסת ייחד את הדלקת המשואה למען החייל החטוף גלעד שליט. "גלעד שליט שעדיין לא שב מן המשימה שאליה יצא בשליחותנו, ושאנו, כמדינה, כעם, וכבני אדם, איננו שוכחים לרגע, כי סיפורו של יום העצמאות, הוא גם סיפורה של שבועת הנאמנות, שבין המדינה, ובין חייליה".

ריבלין הזכיר בהדלקת המשואה גם את תושבי שדרות ומפוני גוש קטיף. "תושבי שדרות, אשקלון, וכל יישובי אזור עוטף עזה, גיבורים בעל כורחם, כבר שמונה שנים ויותר, שעוז רוחם ועמידתם האיתנה מעניקים השראה לעם כולו", אמר ריבלין, "לכבוד חלוצי גוש קטיף, השבים ונאחזים באדמת הארץ הטובה, משתדלים להעלות ארוכה לפצעיהם, ומלמדים את כולנו, שוב, פרק מפעים בתולדות הציונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully