וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נזכור קורבנות הטרור ונילחם בו

טקס האזכרה לחללי פעולות האיבה נערך בהר הרצל. נתניהו: "ההיסטוריה לימדה אותנו את הלקח של פייסנות מול אנטישמיות"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ישראל זוכרת את קורבנות הטרור. טקס האזכרה לחללי פעולות האיבה התקיים בצהרים (שלישי) בהר הרצל בירושלים בנוכחות נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, מפכ"ל המשטרה דודי כהן ואישים נוספים. בתחילת הטקס התפרץ לעבר ראש הממשלה אחד הנוכחים וביקש ממנו לא להסכים לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. חלק מהקהל הגיב במחיאות כפיים.

בטקס אמר נתניהו כי למדינת ישראל אין ברירה אלא להילחם בטרור עד חורמה וכי היא לא תיתן לאויב להקים בסיס טרור במרכז הארץ. "מי שמרוצץ גולגולתו של תינוק לא רוצה בזכויות אדם, ומי שמפוצץ אוטובוס של ילדים לא רוצה שלום". אמר נתניהו. "אין לנו ברירה אלא להילחם בטרור עד חורמה. הטרור לא השיג שום מטרה, הוא רק המיט אסונות על אלו שהפעילו אותו".

נתניהו התייחס בדבריו לאיום האירני ואמר כי "הטרור נתמך על ידי משטר איסלמי קיצוני שחותר להשיג נשק גרעיני וקורא בפומבי להשמידנו. ההיסטוריה לימדה אותנו את הלקח של פייסנות מול אנטישמיות".

בטקס נשא דברים בשם המשפחות הרב שמעון רוזנברג, אביה של רבקי הולצברג שנהרגה יחד עם בעלה הרב גבריאל בפעולת הטרור במומביי לפני כחצי שנה. הרב רוזנברג סיפר על כאבו: "השנה אני ואשתי יהודית וכל משפחתנו שיחיו הצטרפנו למשפחת השכול, הכאב והגעגועים אינם מרפים. כל יום שעובר הכאב הולך וגדל. מאידך, האמונה והביטחון בקב"ה בצור ישראל - זה נותן לנו את הכוח ותעצומות הנפש להתמודד מול כל הקשיים". הרב התייחס לנכדו מוישי בן השלוש שאיבד את הוריו בפיגוע. "מוישי הקטן מסמל עבורנו את דור ההמשך של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully