וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לעולם לא נתפשר על ביטחון ישראל"

בטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך בהר הרצל, אמר ראש הממשלה כי "ידנו מושטת לשלום לכל שכנינו"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (שלישי) למשפחות השכולות בטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל שהתקיים בהר הרצל, כי אזרחי ישראל עומדים סביבן ומחבקים אותן במהלך השנה כולה: "כאן ובכל בתי הקברות הצבאיים ברחבי הארץ, עומדים בשעה זו בני המשפחות השכולות, אמהות ואבות, אחים ואחיות, יתומים ואלמנות. אני מדבר אליכם אחיי ואחיותיי בני המשפחות השכולות כראש הממשלה וכבן למשפחה שכולה. אני יודע שלהורים שכולים אין ניחומים ואין שכחה. ישראל, על כל אזרחיה, עומדת סביב משפחות הנופלים, חובקת אותן, מרכינה את ראשה וזוכרת את גיבוריה".

נתניהו הוסיף כי "אנו מייצגים בחיינו את כוח ההתמדה והמידה של העם כולו, אבל אף ליום אחד לא שכחנו את יקירינו שנפלו. והכאב, הכאב אינו פוחת. כוח החיים מושך אותנו הלאה ומכתיב את מהלך חיינו. ומהר אנו נעצרים והכאב פורץ ומפלח. באותם רגעים, אנו עומדים דומעים חסרי אונים. מדינת ישראל זקוקה ליום של זיכרון, אנו עם שתמיד קושר את עתידו עם עברו. את התקווה עם הזיכרון, את עצמאותנו עם מחיר חירותינו. השינוי עם חזרתנו למולדתנו היה גילוי מחדש של כוח המגן היהודי. הקמת מדינת ישראל היתה גם הקמתו של צבא ההגנה לישראל ומאותו הרגע, קשרנו את גורלנו לעמנו. מה שהשתנה זה יכולתנו להגן על עצמינו".

בנושא הביטחוני אמר נתניהו: לעולם לא נפקיר את גורלנו שנית, לעולם לא נאבד את כוח המגן שלנו. ידנו מושטת לשלום לכל שכנינו, אך לעולם לא נתפשר על ביטחונה של מדינת ישראל. זוהי חובתנו לנופלים, לאזרחי ישראל ולדורות הבאים. רגע לפני יום העצמאות, חייבים לעצור את מהלך חיינו ולזכור את גיבורינו שבזכותם יש לנו עצמאות, מדינה וכוח מגן. בזכותם של הנופלים הגשמנו את תקוותינו בשנות האלפיים, להיות חופשיים בארצנו, ארץ ציון וירושלים".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, אמרה בטקס יום הזיכרון שנערך בבית העלמין הצבאי בחיפה כי "ישראל לא תמיד מובנת לעולם וזר לא יבין את עומק הצער שמגלה המדינה על אובדנו של היחיד וכמהה לשובו של חייל חטוף אחד. יש המשייכים זאת למספר האזרחים הקטן ואני אומרת שזה נובע מגודל רוחו של עם וממה שאנחנו כחברה. לא ניתן לזר לשפוט את ערכינו ואת ערכיהם של הנופלים ושל צה"ל בעדשה מעוותת".

לבני הוסיפה כי "בידנו לשמור את מדינת ישראל כי האמת בצדנו ולעשות אותה למקום שראו מול עיניהם כשיצאו, מדינה ראויה לקרבנם-קרבנכם ובעיקר מדינה ראויה לחיים אחריהם ואנו ראויים להם. גם הערב כשיתכסו השמיים בזיקוקים ושירי התוגה והעצב יוחלפו בשירי שמחה וניצחון. לעולם לא יהיה יום העצמאות של ישראל גם יום הזיכרון שלהם וזכר הנופלים צרור בליבנו לעד".

במקביל לטקס שנערך בהר הרצל, התקיימו טקסי אזכרה לחללי מערכות ישראל ב-43 בתי עלמין צבאיים ברחבי הארץ. בשעה 13:00 ייערך בהר הרצל הטקס המרכזי לחללי פעולות האיבה ובשעה 20:00 יינעל יום הזיכרון בטקס הדלקת המשואות המסורתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully