וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "הנופלים הותירו מדינה חזקה ובוטחת"

נשיא המדינה נשא דברים בטקס הזיכרון ברחבת הכותל המערבי בירושלים. "כל העם רואה את עצמו שותף לכאבן של המשפחות השכולות"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

"הנופלים הותירו אחריהם מדינה חזקה ובוטחת". כך אמר אמש (שני) נשיא המדינה, שמעון פרס, בדברים שנשא בטקס המרכזי לפתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך ברחבת הכותל. פרס אמר בנאומו כי "גם השנה לא חדל האיום על קיומנו. מקרוב ומרחוק עומדים עלינו לכלותנו – וראו זה פלא: אנו לא נבהלים, לא בורחים ממערכה. אנו לא רוצים במלחמה, אך אם זו תיכפה עלינו, אני מציע לידידים ולאויבים כאחד, להיות בצד הנכון, בצד שלנו, בצד שתמיד ניצח וינצח. הנופלים הותירו אחריהם מדינה חזקה ובוטחת".

בנאומו פנה פרס למשפחות השכולות ואמר "אלף מילים לא ישככו את הכאב הניבט מעיניכם, זה הכאב ההולך איתכם כבר שנים. השפה העברית עדיין לא מצאה את המילים הנבונות והנכונות להקל על העצב בעיניים, ועל המועקה בלב המלווה אתכם, בלילות טרופי שינה, ומבוקר עד בוקר, עם יקיצה לעוד יום חדש של שפתיים מהודקות. לעצב שלכם אין לו סוף".

פרס המשיך ואמר: "היינו רוצים שתמצאו נחמה בידיעה שעם שלם, מדינה על כל פלגיה, רואה עצמה שותפה לאסונכם. אין זה כך ברבות מאומות העולם. אבל, אני יודע שגם בכך אין נחמה לכם. אני גם יודע: דמעותיהם של אלפים מאיתנו אינן דמעותיה של אם שכולה אחת על קבר בנה".

פרס הוסיף כי "גם השנה איבדנו את הטובים בבנינו ובנותינו, חלקם במבצע 'עופרת יצוקה'. גם השנה חזרנו לבתי העלמין, לקבור את מתינו, לספוד להם ולבכות עם בני המשפחות. כבר שישים ואחת שנים אנחנו קוברים את ילדינו ואין אנו רואים את הסוף. שוב ושוב נקראים ילדים להגן על אבותיהם ואמותיהם, שוב ושוב הולכים מפקדים בראש מחנותיהם ונופלים, כי תמיד נופלים הטובים ההולכים ראשונה".

"הצפירה משתקת כל מחלוקת"

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי אמר בדברים שנשא בטקס כי "הצפירה משתקת לרגע אחד כל מחלוקת בקרבנו, מפוררת חומות וחוצה מחנות. רגעים אלה הם רגעים לחשבון נפש לאומי: האם ראויים אנו כצבא וכחברה לקרבנם של הנופלים? האם משמרים אנו את הערכים שבשבילם נפלו?"

אשכנזי המשיך ואמר כי "זהו הזמן לספר על המסירות והמוסריות שמפגינים לוחמינו. בהם ובעוז רוחם נעוץ יתרוננו על אויבינו. הם שירתיעו אויב ויקרבו את השלום. כאלו הם חיילי צה"ל ואנו רשאים וצריכים להתגאות בהם".

הוא הוסיף כי "טרם הגיעה העת להשיב את החרב אל נדנה. נאמר לכל אויבנו: גם אחרי עשרות שנים של מאבק, עוד לא אבדה תקוותנו לחיות לצדכם בשלום ובכבוד הדדי. אך, מי שמבקש לפגוע באזרחי המדינה ימצא מולו צבא נחוש, חזק ומלוכד".

בדבריו, פנה אשכנזי אל המשפחות השכולות: "לא כאדם זר לכאבכם אני ניצב כאן אלא כלוחם ומפקד שאיבד את הטובים שבמפקדיו, פקודיו וחבריו. לא הצלחתי למצוא את המילים שיביאו מזור ונחמה למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. כי אין מילים כאלה. מורשתם של בניכם ובנותיכם חיה בתוכנו. מורשת זו לעולם תהווה עבורנו צו מוסרי. דעו: כי אתם לנו מקור כוח וגאווה שאיתו אנו ממשיכים במעלה הדרך לביטחון ולשלום. ואז ביום השלום, שגם אם יתמהמה בוא יבוא, נדע כי הוא בזכותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully