וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסו של אובמה לחמאס ממשיך להתחמם

הממשל האמריקאי מבקש לשנות סעיפים בחוק על מנת שיתאפשר להעביר כספי סיוע לרשות, במידה שחמאס יחבור לממשלת האחדות

ממשל אובמה בארצות הברית עשוי להעניק סיוע כספי לממשלה הפלסטינית שתכלול את חמאס. חמאס מוגדר על ידי הממשל בארצות הברית כארגון טרור ולכן אין להעביר לו כספי סיוע פדרליים. בעיתון "לוס אנג'לס טיימס" דווח כי נשיא ארצות הברית מבקש מהקונגרס האמריקאי לשנות מספר סעיפים בחוק שירשו להעביר סיוע לפלסטינים במקרה שחמאס יחבור לממשלת האחדות הלאומית ברשות הפלסטינית.

הסיוע האמריקאי לחמאס אולי לא יצא לפועל מאחר שהמשא ומתן בין חמאס לפתח על ממשלת האחדות נמצא במבוי סתום. חברי קונגרס התומכים בישראל הביעו דאגה בעקבות המהלך שמסמן את השינוי בממשלו החדש של אובמה לעומת ממשל בוש בכל הקשור ליחסו לארגון חמאס.

"ההצעה הזו דומה להבעת תמיכה בממשלה שבה נמצאים 'רק מעט חברים נאצים'", אמר מארק סטיבן קירק מהמפלגה הרפובליקנית למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. ממשלו של אובמה מבקש לעשות את השינויים בחוק בעקבות הכוונה להעביר 840 מיליון דולר לרשות הפלסטינית לבנייה מחדש של עזה בעקבות מבצע "עופרת יצוקה". בארצות הברית עדיין שוקלים כיצד לבצע את העברת הכספים לעזה בשל ההגבלות הפדרליות על המגעים עם חמאס.

גורמים בממשל אובמה אומרים כי אין בשינוי החוק כדי להכיר בארגון חמאס או לסייע לו. לפי חוקי ארצות הברית כל סיוע אמריקאי לארגון יחייב את הממשלה הפלסטינית לעמוד בשלושה תנאים – הכרה בישראל, הפסקת מעשי האלימות, והכרה בהסכמים קודמים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

חמאס עדיין לא מקבל את שלושת התנאים, אולם אם הארגון יצליח להגיע להסכם עם הפתח ולהיכנס לממשלת אחדות, ממשל אובמה עשוי להעביר את הסיוע הכספי כל עוד חברי הממשלה מטעם חמאס יסכימו לקבל את התנאים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully