וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלה מתקפה גסה נגד מחנה שוחרי השלום"

איש תנועת גוש שלום אורי אבנרי, הגיב בחריפות לפשיטה שביצעה המשטרה על בתי חשודים בעידוד להשתמטות משירות בצה"ל

"התקפת המשטרה על פעילי 'פרופיל חדש' ו'המוקד להגנת הפרט' היא מתקפה חמורה על חופש הביטוי במדינת ישראל', כך אמר הבוקר (שני) אורי אבנרי, מראשי תנועת גוש שלום. אבנרי התייחס בדבריו לפשיטה שביצעו אתמול שוטרי מרחב ירקון על בתיהם ועל מקומות העבודה של כעשרה חשודים בעידוד להשתמטות משירות בצה"ל.

הפשיטות בוצעו לאחר שבמשך מספר חודשים נוהלה במחלק התשאול של המרחב חקירה בגין פרסומים שלכאורה עודדו אזרחים להשתמט מגיוס לצה"ל ואשר פורסמו באתרי האינטרנט "פרופיל חדש" ו"מטרה 21". לאחר איתור בעלי המחשבים שמהם נשלחו התכנים לאתרי האינטרנט, בוצעו פשיטות על בתיהם של החשודים בשליחתם.

איש תנועת גוש שלום אבנרי הוסיף כי "פעילותם של אנשי 'פרופיל חדש' שאין להם מה להסתיר - פעילות של הבעת התנגדות למיליטריזם בחברה הישראלית וייעוץ לסרבני מצפון, נהפכת בפני המשטרה 'הסתה להשתמטות', סעיף אישום חמור. עברו רק שבועות בודדים מאז נכנסה לתפקידה ממשלת נתניהו-ליברמן וכבר מתחילה המתקפה הגסה על מחנה שוחרי השלום והדמוקרטיה".

תנועת "פרופיל חדש" מסרה בתגובה כי "המחשבים האישיים של הפעילים הוחרמו וכן מחשבים השייכים לבני זוגם וילדיהם ובמקרה אחד גם מחשב של תלמידת כיתה ד', בתה של אחת הנחקרות. בין הנחקרים: בת למשפחת חסידי אומות העולם שהתגיירה לאחר נישואיה לניצול שואה הפעיל בארגונים של ניצולי שואה הולנדים בישראל. המשטרה פשטה גם על משרדי 'המוקד להגנת הפרט' במזרח ירושלים - ארגון שעיקר עיסוקו הוא לסייע לפלסטינים שנתקלים בקשיים עם הבירוקרטיה של הכיבוש הישראלי".

עורכת הדין סמדר בן נתן המייצגת את תנועת "פרופיל חדש", אמרה כי "חקירת המשטרה מתמקדת באתר האינטרנט של תנועת 'פרופיל חדש' שיש בו קישוריות לאתרים אחרים ברשת". בן נתן הוסיפה כי "תנועת 'פרופיל חדש' היא עמותה מוכרת הפועלת בגלוי ובפומבי בהתאם לחוק והשימוש בחקירה פלילית בהקשר זה הוא פסול ומוגזם ונוגד את חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully