וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט ינסה לקדם בארה"ב את שחרור גלעד

לאחר האכזבה מכשלון המשא ומתן על שחרור בנו, החליט נעם שליט לצאת לארה"ב ולהפעיל לחץ על עוזריהם של אובמה וקלינטון

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, ייצא היום (שני) לארצות הברית וייפגש עם עוזריהם האישיים של הנשיא ברק אובמה ומזכירת המדינה הילרי קלינטון. שליט צפוי להיפגש גם עם נציגים מהסנאט ומבית הנבחרים ובכוונתו לבקש מהממשל בוושינגטון להעמיד את שחרורו של גלעד כתנאי לכל התקדמות במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ובכל הסדר עם חמאס. בגלי צה"ל דווח כי שליט צפוי להפעיל לחץ על נציגי הצלב האדום, בדרישה ליזום פגישה של נציג הארגון אצל גלעד.

בנאום וידאו שנשא ביום חמישי בפני הפרלמנט הבריטי, האשים ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, את ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט בהכשלת המגעים לכינון הסדר רגיעה עם חמאס ברצועת עזה ואמר כי הוא מי שגם הכשיל את העסקה לשחרורו של החייל החטוף שליט. "אמרו לנו שאין מנוס מגיבוש עסקה לחילופי שבויים משום ששליט חשוב לרבים במערב, אולם אף אחד לא זוכר את 11 אלף האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל".

ראש המודיעין המצרי, עומאר סלימאן, העביר במהלך ביקורו בשבוע שעבר בישראל לבכירים הישראלים מסר לפיו יש להפריד בין המגעים לגיבוש הסכם רגיעה לבין המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. כך אמרו מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. המקורות הוסיפו כי סלימאן אמר עוד לבכירים הישראלים כי "השקט השורר ברצועה אינו נובע ממבצע 'עופרת יצוקה' אלא נגרם בגלל לחץ אינטנסיבי מצרי על ראשי הארגונים הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully