וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לבטל את הפחתת המים לחקלאים

התאחדות האיכרים עתרה לבג"ץ נגד הקיצוץ במכסות המים לחקלאים. "המסר הוא שאם אנו חוסכים, אנו בסוף גם נענשים"

התאחדות האיכרים עתרה היום (ראשון) לבג"ץ נגד ההפחתה במכסות המים לחקלאים. העותרים דורשים מרשות המים וממשרד החקלאות לבטל לאלתר את הקיצוץ במכסות המים. נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי אמר כי "לאחר שנים בהן ממשלות ישראל מכסות על מחדליהן בכל הקשור לתכנון משק המים, בהקטנה עקבית ומתמשכת של מכסות המים לחקלאות לא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לבג"צ על מנת לשמור על כבודנו, פרנסתנו וזכויותינו".

אמיתי הוסיף כי "למרות שבמשך השנים דנו מספר ועדות בנושא המים ואין ספור החלטות התקבלו בנושא, הממשלה לא יישמה את הפתרונות שהוצעו וכך הגענו למעשה למשבר הנוכחי".

העותרים טוענים כי בשנתיים האחרונות קוצצו קרוב ל- 50 אחוז ממכסות המים של החקלאים. לדבריהם, בעשר השנים האחרונות ירדה מכסת המים לחקלאות מ- 980 מיליון קו"ב ל- 354 מיליון קו"ב של מים שפירים.

התאדות האיכרים הוסיפה עוד כי לפי מדיניות רשות המים, חקלאים שלא ניצלו את מכסת המים שעמדה לרשותם, נאלצו להתמודד עם קיצוץ גדול יותר בשנה לאחר מכן. לדבריהם, "מדיניות זו מעודדת בזבוז מים בקרב החקלאים, וזאת על מנת לשמור על המכסה הקיימת. המסר הוא חסכת מים – יענישו אותך בשנה הבאה".

לפני כשבועיים הודיעה רשות המים על הגבלת צריכת המים כתוצאה מהמשבר במים. בין השאר הוטלה הגבלה על השקיית מדשאות וכן הוגבלו מכסות המים של החקלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully