וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתנגדים ל'דרבן 2' ערכו מסע השמצה שקרי"

נציבת האו"ם לזכויות אדם מתחה ביקורת חריפה על המדינות שהחרימו את הוועידה בז'נבה: "שיקרו והגזימו כדי לחבל בוועידה". על ישראל: "מנעו דיון ציבורי בעניינה"

"המתנגדים לוועידה נגד הגזענות בז'נבה הפיצו מידע שקרי והגזימו כדי לחבל בהצלחתה", כך אמר היום (שישי) נציבת האו"ם לזכויות אדם נבי פיליי בתדרוך לכתבים. לדבריה, "נערך מסע השמצה ארוך נגד הוועדה זמן רב לפני פתיחתה על ידי גורמים שלא היו מעוניינים שתוטח בהם ביקורת לגיטימית".

פיליי התייחסה גם למדינות שהחרימו את הוועדה ואמרה כי "אמרתי כבר שאני מצטערת שמדינות רבות עשו זאת". פיליי, שלא הזכירה במפורש את ישראל בדבריה, אמרה כי "לא זכור לי מקרה שכל כך הרבה מדינות נרתמו כדי לגונן על מדינה אחת ולמנוע דיון ציבורי בענייננה". היא הוסיפה כי "גם אם היו תכנים שאותן מדינות ביקשו למנוע, הן היו נוהגות בחוכמה לו היו מנסות להשפיע מבפנים ולא מחרימות את הוועידה".

המדינות שהשתתפו בוועידה אישררו ביום שלישי את ההצהרה שהתקבלה בוועידת דרבן הראשונה. ההצעה אמנם מחקה את מרבית ההצהרות הקיצוניות נגד ישראל כ"מדינת אפרטהייד גזענית", וכמותם גם הקריאה למדינות העולם לנתק עימה את הקשרים הדיפלומטיים – בדומה לניתוק הקשרים עם דרום אפריקה טרם נפילת שלטון האפרטהייד. עם זאת, הקביעה ש"הציונות היא גזענות" הופיעה במסמך הסופי, וכן אושר סעיף המכיר ב"זכותם של פליטים לחזור, לפי רצונם, לבתיהם ולרכושם בכבוד ובביטחון".

מספר מדינות מערביות, ביניהן גם ארה"ב, איטליה ואוסטרליה החרימו את הוועדה על רקע הביקורת שהוטחה בישראל. נציגים ממספר רב יותר של מדינות עזבו את האולם בזמן נאומו של נישא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully