וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה: "נמנע הקפאת שדרוג היחסים עם ישראל"

ר"מ צ'כיה נפגש עם הנשיא פרס ואמר: "צ'כיה תפעל לכך שהקולות באירופה הקוראים להקפאת שדרוג היחסים עם ישראל לא ישיגו מבוקשם". פרס: "אירן מאיימת על השלום העולמי"

נשיא המדינה שמעון פרס נועד הבוקר (שישי) עם ראש ממשלת צ'כיה, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, מירק טופולנק. השניים דנו בקידום יחסיה של ישראל עם צ'כיה והאיחוד האירופי, קידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובמאמץ הבינלאומי למניעת התעצמותה של אירן.

ראש ממשלת צ'כיה שב והדגיש את מחויבות צ'כיה לקידום היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי. "נפעל להידוק הקשרים בין ישראל לאיחוד האירופי ולמניעת חילוקי דעות בין האיחוד האירופי לישראל", אמר והוסיף כי "צ'כיה תפעל לכך שהקולות הנשמעים באירופה הקוראים להאטת או הקפאת שדרוג היחסים עם ישראל לא ישיגו את מבוקשם". לדבריו, "צ'כיה תישאר מדינה מרכזית בלב אירופה התומכת בישראל גם עם תום תקופת הנשיאות בתחילת יולי 2009".

נשיא המדינה מיקד את דבריו בסכנה שבזליגת נשק גרעיני לגופי טרור קיצוניים באירן ופקיסטן והדגיש כי יש לפקוח עיניים גם על ניסיונה של אירן להשיג טילים ארוכי טווח. "אסור שניתפס לתמימות אל מול העובדה שמדינה ענייה כמו אירן משקיעה מיליארדים בטילים ארוכי טווח שיכולים לשאת ראש נפץ גרעיני– אם הם לא בונים פצצה גרעינית מדוע הם בונים טילים? המסקנה צריכה להיות ברורה- פניה של אירן לאיים על שלום העולם - הכתובת נמצאת על הקיר", אמר הנשיא .

"המזרח התיכון זקוק למחוות רגשיות בדרך לשלום יותר מאשר להסכמים כתובים. האזור זקוק למחוות כמו זו בה נקט סאדאת כשבא לירושלים ובשעה אחת שינה את ההיסטוריה ועשה את מה שעשרות מתווכים ונושאים ונותנים לא עשו", אמר פרס והדגיש כי "ישראל מחויבת לתהליך השלום עם הפלסטינים.

ראש ממשלת צ'כיה הודה בסיום הפגישה לנשיא ואמר, כי "אף מדינה אינה מייחלת לשלום במזרח התיכון יותר מצ'כיה. אנו מייחלים לכך בכנות מתוך תחושת קירבה מיוחדת לעם בישראל ותמיד תוכלו לסמוך על תמיכתה של צ'כיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully