וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ביד מרדכי: "גיבורים אז והיום"

יו"ר הכנסת השתתף בטקס יום השואה בקיבוץ יד מרדכי, והצדיע לתושבי המקום על נחישותם אז והיום: "מפגינים גבורה ואורך רוח יום יום"

אחמד עבאס

(צילום: אחמד עבאס, עריכה: ענת ברק)

.

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין נשא היום (שלישי) דברים בטקס יום השואה והגבורה בקיבוץ יד מרדכי. לדבריו, "התכנסותנו כאן, למרגלות האנדרטה לזכרו של מנהיג מרד גטו ורשה, מרדכי אנילביץ', מעלה בכל שנה מחדש תחושת רטט, של גאווה יהודית המתמזגת בתוך היגון האינסופי, הבלתי נתפס, שאנו כה מרבים לעסוק בו ביום זה".

ריבלין הוסיף, כי "ברגעים אלו, כשפנינו אל ימי הזיכרון והעצמאות, אין הולם יותר ממקום זה, כדי להזכיר את ההקרבה והנחישות שהפגינו, אז והיום, תושבי המקום. בתש''ח היו אלה חברי הקיבוץ הצעיר יחד עם לוחמי הפלמ''ח, שבקרבות עיקשים, תוך אבדות קשות, עמדו בעוז מול הכוחות המצריים. לוחמי חטיבת 'גבעתי', שחייליה ומפקדיה נמצאים אתנו כאן, הם ששחררו סופית את יד מרדכי מידי המצרים. אך המאבק לא פסק, ובשנים האחרונות עומדים תושבי האזור כולו בגבורה עילאית תחת מטר הטילים שאויבינו משגרים מתוך רצועת עזה. אני מצדיע לכם, תושבים יקרים, על אורך הרוח והגבורה שאתם מגלים יום יום ושעה שעה, נכח המתקפות הזדוניות, ומייחל לימים של שלום ושלווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully