וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "נוכל לפגוע באויב הרחוק ביותר"

הרמטכ"ל גבי אשכנזי נשא דברים בעצרת לציון יום השואה בתל-יצחק. בעצרת הדליקו את המשואות ניצולי שואה שלחמו במלחמת העצמאות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

עצרת מרכזית לציון יום השואה והגבורה תשס"ט נערכה אמש (שני) במכון "משואה" ללימודי השואה בקיבוץ תל-יצחק, במעמד הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי. את משואות הזיכרון הדליקו ניצולי שואה שלחמו במלחמת העצמאות, יחד עם ילדיהם ונכדיהם, בליווי משמר כבוד של צה"ל. את משואת התקומה הדליק נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט מאיר שמגר. ניצולי השואה היוו כ-50% מהכוח הלוחם במלחמת העצמאות.

הרמטכ"ל אשכנזי אמר בעצרת, בהתייחסו לניצולי השואה שלחמו במלחמת העצמאות: "אנחנו, הלוחמים היהודים, ממשיכים את מלחמתם ומגשימים את תקוותיהם של ניצולי השואה והנספים. הטקס השנה מוקדש לניצולים שלחמו בתש"ח, לוחמים שגייסו את כל כוחותיהם לעלות לארץ, להתגייס ולבנות מחדש את חייהם. מסירותם, אומץ ליבם ונחישותם היוו את מגש הכסף שעליו נבנתה המדינה".

עוד אמר הרמטכ"ל: "הצבא שלנו הוא צבא רב עוצמה ויכול לפגוע גם באויב הרחוק ביותר. אנו מתעקשים לשמר את ערכי המוסר גם מול אויב רצחני - מולו אנו עומדים חזקים ונחושים, ובה-בעת מוסריים. נלמד מאחינו שמצאו את הכוחות לצאת כנגד המפלגה הנאצית. אנשים אלו חלמו כי שירת החופש והדרור עוד יישמעו. אנו ממשיכיהם ומתחייבים וגאים לקיים את נדרם. הנסיבות אחרות - אך זו אותה רוח".

מוקדם יותר נפגש אשכנזי עם ניצולת השואה, קורנליה יהודית ברנר. המפגש נערך במסגרת פרויקט "פרח לניצול" המתקיים בצה"ל זו השנה החמישית ברציפות. הרמטכ"ל הודה לגברת ברנר על ששיתפה אותו בסיפורה המרגש ואמר לה "בלעדי אנשים כמוך, היה קשה להקים כאן את מדינת ישראל. תקומת המדינה היא הניצחון האמיתי שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully