וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניתן למכחישי השואה לבצע שואה נוספת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס הפתיחה ליום השואה והגבורה כי "מי שחשב שהאנטישמיות תיעלם מעולמנו הרי שהיום ברור שהוא טעה". נשיא המדינה "הנאציזם הובס, אך האנטישמיות עוד נושמת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

נשיא המדינה שמעון פרס פתח אמש (שני) את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס שהתקיים ב"יד ושם". "שישה מיליון יהודים נרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם, רק בגלל מוצאם", אמר פרס בפתח נאומו בטקס. "לכל קורבן היה שם. לכל נרצח היה עתיד. מדינת ישראל היא הניצחון ההיסטורי שלנו על חיית הטרף הנאצית שחלחלה לכל פינה באירופה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אחרי נשיא המדינה. נתניהו הגיב לנאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בוועידת דרבן השנייה בז'נבה ואמר כי "לא ניתן למכחישי השואה לבצע שואה נוספת ביהודים. אנטישמיות היא תופעה היסטורית עתיקת יומין אבל אם מישהו חשב שתופעה ממארת זו תיעלם מעולמנו הרי שהיום ברור שהוא טעה. בדורנו קמים כוחות חדשים שמצהירים בגלוי על כוונתם למחוק את מדינת היהודים מעל פני האדמה. ומה תגובת העולם התרבותי? במקום גינוי תקיף, קול ענות חלושה. בזמן שאנו מציינים את יום השואה יש שבחרו להשתתף במפגן השנאה בוועידת דרבן. מכאן אני פונה לנשיא שוויץ ושואל כיצד אתה העומד בראש מדינה נאורה יכול להיפגש עם מי שמכחיש את השואה ומייחל לשואה נוספת?"

"הוכחנו גבורה יוצאת דופן"

פרס התייחס אף הוא בנאומו לאירועי היום ואמר "הנאציזם הובס, אבל האנטישמיות עדיין נושמת. הגזים התנדפו, הרעלים נותרו. קיימים עדיין מכחישי שואה וגלוחי ראש וחמומי מוח, הנושאים שנאה תהומית, ופניהם לרצח בשם עליונות הגזע. הוועידה שנפתחה היום בז'נבה היא השלמה עם הגזענות, לא מלחמה בה. והדובר הראשי בה הוא אחמדינג'ד, הקורא להכחיד את ישראל ומכחיש את השואה".

"לנו קשה להבין מדוע בחרו גדולי העריצים כהיטלר הנאצי, או סטאלין הבולשביקי, או אחמדניג'ד הפרסי את היהודים כמטרה לשנאתם, לשיגעונם, לאלימותם," המשיך פרס. "יתכן שהתנגדותם לעם היהודי היתה בגלל עוצמתו הרוחנית. עם שהיה עני בנכסים ועתיר בערכים. מטורפי הכח חוששים מעוצמת הרוח".

פרס הוסיף ואמר כי "מדינת ישראל אינה רק מגן ליהודים. היא מסר היסטורי: להיות עם נושא בשורה מוסרית. מעולם לא יזמנו לכבוש. לא רצנו לשלוט. שללנו אדנות. לחמנו באפליה. מרדנו בשיעבוד. אסרנו אלימות. אנו דוגלים במותר האדם. אנו עם המתפלל לתיקון עולם. לשלום עולמי".

"השואה יצרה יגון ותקומה כאחד", אמר פרס בסיום דבריו. "הוכינו בשואה חסרת תקדים והוכחנו גבורה יוצאת דופן. זהו גם הלקח לעתיד - לשלב אמונה ועוצמה. להיות עם צודק בעולם צודק. ומי שינסה לשבור את רוחנו ילמד שלא ניתן לרצוח רוח. ספינתנו היא צרת מימדים, אבל הרוח הנושבת במפרשיה היא רוח איתנה. את השואה נישא בליבנו. ונזכור שעוד רבה המלאכה שלפנינו: לבנות מדינה שתהא ראויה לקורבן האבות ועונה לתקוות הבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully