וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: תוספת 30 אג' מס לליטר בנזין?

במשרד האוצר שוקלים הרחבת המיסוי על הדלק כ"גזירה" ראשונה לצורך התמודדות עם הגרעון הצפוי לאור הירידה בגביית המיסים

באוצר שוקלים בימים אלה על מספר פתרונות אפשריים לגרעון הצפוי בקופת המדינה לאור ירידה צפוייה ביכולת גביית המסים בשנת 2009 - כשהבולט שבהם הוא ייקור המס על ליטר בנזין בכ-30 אג' נוספות.

גורמים במשרד האוצר אישרו הבוקר ל"וואלה! עסקים" כי הונחו לגבש "פתרונות יצירתיים" להתמודדות עם הגרעון התקציבי שצפוי להסתכם עד סוף השנה בלמעלה מ-40 מיליארד שקלים. משמעות הצעד היא ייקור נוסף במחירי הדלק והעלאת המס על כל ליטר בנזין שצורך הציבור מ-2.40 שקלים כיום ל-2.70 שקל. "מבין כל האלטרנטיבות שנשקלות - זו נדמית כאפשרית ביותר וכריאלית ביותר, לאור הירידה החדה שרשמו מחירי הדלקים בחודשים האחרונים לאור ההיחלשות במחירי הנפט ובביקוש לדלקים בעולם", אמר הבוקר גורם במשרד האוצר. "התחושה היא שגם מיסוי של 30 אג' נוספות לא יביא את מחיר הבנזין לרמה גבוהה שהציבור לא הכיר או לא צרך בה את הדלקים ולכן יאפשר שיפור בהכנסות המדינה". אותו גורם ציין גם כי במשרד צופים לתמיכה של גורמים נוספים בממשלה בצעד לאור ה"דחיפה" החיובית שהיא עשוייה לתת בכל הנוגע לפיתוח תחבורה ציבורית והגברת השימוש של הציבור באמצעי הסעת המונים.

לצד המהלך המדובר, שעשוי להוסיף עד מליארד שקלים לקופת המדינה בשנה להערכת מומחים, שוקלים צעדים נוספים ובהם ביטול ההטבות הניתנות לעובדים עם רכב צמוד - הטבות אשר כבר זכו למתקפה בשבוע שעבר ע"י נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, שהגדיר אותן כ"בזבזניות" וציין בדו"חות הבנק המרכזי לשנת 2008 כי שיעור הנסיעה בהם (קילומטראז') גבוה ב-24 אחוזים בממוצע מזה של מחזיקי רכב פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully