וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ישראל גוזלת מים מהפלסטינים

לפי הבנק העולמי, ישראל שואבת מים שנועדו לפלסטינים, בניגוד להסכם אוסלו ב'. גורם ישראלי רשמי בתגובה: הדו"ח מטעה

הנגישות של הישראלים למקורות מים היא יותר מפי ארבעה מזו של הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה. כך נטען בדו"ח חדש שמפרסם היום (שני) הבנק העולמי. לפי הדו"ח, הסכם אוסלו ב', שנחתם ב-1995 וקבע את משטר חלוקת המים בין ישראל לרשות הפלסטינית, אינו נותן מענה מספק לצרכי הפלסטינים. זאת בין השאר משום שישראל אינה מכבדת את פרטי ההסכם ומטילה מגבלות על האוכלוסייה הפלסטינית.

לפי הבנק, לרשות הפלסטינית יש נגישות לחמישית מכלל מקורות המים של אקוויפר ההר. מתוכם, שואבים הפלסטינים רק כ-20% מהפוטנציאל המוערך של האקוויפר. ישראל שואבת את השאר, בכ-80% מעבר למה שנקבע במסגרת הסכם אוסלו ב' ומבלי לקבל אישור מיוחד לכך מועדת המים שהוקמה בעקבות ההסכם.

הבנק העולמי קורא בדו"ח לתורמים בינלאומיים לפעול להקמת מנגנון, שיסייע בשיפור תשתית המים הפלסטינית. בנוסף, נאמר, עליו לאפשר תכנון ארוך טווח של הקצאת מים לתושבים, חרף תהפוכות הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

גורם ישראלי רשמי דחה את קביעות הדו"ח. לדבריו, הדו"ח מטעה מאוד, שכן המגזר התעשייתי של ישראל הרבה יותר מפותח מזה של הרשות, ואין מקום להשוואה בנושא המים. "זה כמו להשוות בין תפוחים למלונים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully