וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם מצרים לא הכירה בישראל כמדינה יהודית"

לקראת הפגישה בין מיטשל לאבו מאזן, ברשות דחו את דרישתו של נתניהו להכיר בישראל כמדינה יהודית כתנאי לפתיחה במו"מ. "דרישה מגוחכת שמנוגדת למשפט הבינלאומי"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"הרשות הפלסטינית דוחה באופן מוחלט את דרישתה של ישראל להכיר בה כמדינה יהודית", כך אמר היום (שישי) חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת בתגובה לדרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה על הרשות להכיר בישראל כמדינה יהודית כתנאי לפתיחת המשא ומתן. עריקאת הוסיף כי "זוהי דרישה מגוחכת שמנוגדת למשפט הבינלאומי"

לדברי עריקאת, "גם מצרים וירדן לא הכירו להתייחס בישראל כמדינה יהודית כשחתמו על הסכמי השלום עמה". עריקאת אף ציין כי נשיא ארה"ב הארי טרומן לא הכיר בישראל עם הקמתה כמדינה יהודית.

בתוך כך, השליח האמריקאי המיוחד למזה"ת ג'ורג' מיטשל הגיע הבוקר לרמאללה לאחר השיחות שקיים אתמול בירושלים עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר החוץ ליברמן. מיטשל נפגש ברמאללה עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד ועם יו"ר הרשות אבו מאזן.

אתמול הגיב להצהרתו של נתניהו נביל אבו רודיינה, דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר כי הצהרת נתניהו מהווה "התגרות במאמצים הבינלאומיים, ובייחוד האמריקאיים". הוא הוסיף, כי "ממשלת ישראל התחילה להציב מכשולים בפני פתרון שתי המדינות" וקרא לקהילה הבינלאומית לבחון את המדיניות הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully