וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל הגיע לישראל: ילחץ לחידוש המו”מ

השליח המיוחד למזה”ת הגיע הערב לביקור בישראל וברשות. ברק בפגישה עם מיטשל: ”צריך להגיע להבנה בכל הנושאים שעל הפרק”

השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל הגיע הערב (רביעי) לביקור בישראל. זהו ביקורו הראשון של מיטשל באזור מאז נכנס לתפקידו ראש הממשלה בנימין נתניהו. מיטשל נועד הערב עם שר הביטחון אהוד ברק. במהלך הפגישה אמר ברק למיטשל, כי "יחסי ישראל-ארה"ב עמוקים וקרובים. ניתן וגם צריך להגיע לתיאום והבנה בכל הנושאים שעומדים על הפרק".

ברק סקר בפגישה בפני מיטשל את תמונת המצב באזור והציג לו את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. כמו כן, סקר שר הביטחון את עיקרי הפעילות הישראלית, תוך כדי שיתוף פעולה עם גורמים בינלאומיים, לשיפור מרקם החיים והקלות בחיי היום יום של פלשתינאים באיו"ש.

בביקורו, צפוי מיטשל להיפגש גם עם נתניהו ועם שר החוץ אביגדור ליברמן ולאחר מכן ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בשבוע שעבר הודיעה מחלקת המדינה האמריקאית, כי מיטשל ילחץ על ישראל, במהלך ביקורו באזור, לחדש ולקדם את המו"מ בין ישראל והפלסטינים.

מה שעשוי להעיב על ביקורו של מיטשל הם דבריו של ליברמן בגנות המשך המתווה המדיני. ליברמן התייחס בשבוע האחרון במספר הזדמנויות למגעים מול הרשות הפלסטינית. בכנס של סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי "יש נסיגה בשיחות ואנו חייבים להבין ולהודות בכך שאנו במבוי סתום". לדבריו, "אנו בהחלט מתכוונים להציג רעיונות חדשים".

בוושינגטון הביעו בשבוע האחרון הסתייגות מדבריו של ליברמן, לפיהם "ישראל אינה מחויבת להליך אנאפוליס". נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בנאום בפני הפרלמנט הטורקי כי "ארה"ב תומכת באופן חד משמעי בפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, החיות זו לצד זו בשלום ובביטחון, כפי שהתחייבו הצדדים באנאפוליס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully